Városi villanyautóval hosszabb távra

A Villanyautósok Közösségében nem ritkák a villanyautóval megtett extrém távok, de sajnos ezek egy részéről nem nagyon készülnek feljegyzések és precíz adatgyűjtések. Gábor a városi használatra szánt családi Citroën C-Zeroval volt kénytelen egy 160 km-es túrára indulni, amit végül különösebb gond nélkül teljesítettek is:

​Múlt héten hétvégén újabb túrára indultunk, a cél 160 kilométerrel odébb van. Mit tesz ilyenkor az ember? Leakasztja a füstös (vagy a Tesla) kulcsát a kulcstartóról, beül az autóba, és beindítja. Az utolsó menüpontnál akadtak gondok, mi szerint lemerült a füstös akkumulátora, olyan régen használtuk. Mivel muszáj volt elmenni, egy lehetőség maradt: a család kis C-Zero-ja. Legalább ennek fel volt töltve az akkuja 🙂

Felsőlajoson töltöttünk, majd irány a legrövidebb úton Bácsborsód!

 

95%-ra töltöttünk váltóáramról, majd megindultunk az onnan már csak 144 kilométeres túrára. A falu határában kijött a teknős (így még volt 10-15 kilométerünk az akkuban), úgyhogy teljes biztonságban elértük a célt, eltekintve a ház vaskapuját tartó, földből kitüremkedő képződménytől.

Apa irányításával épphogy sikerült elférni fölötte. Rögtön föl is tettük tölteni a kocsit. Már csak haza kellett jönni onnan… Másnap reggel némi földmunka után (mert a kapun mégiscsak jobb biztonságosan átmenni) összecsomagoltunk, és elzúgtunk 90-nel, fűtéssel Bajára az ismerőseinkhez, és egy szolid látogatás keretén belül ismét tele lett a “tank”.

EZT OLVASTAD MÁR?  Személyes történet: Fontos volt a havi kiadások csökkentése

Választhattunk két útvonal közül: Az egyik Szekszárd felé vezet, ahol van töltő, de akkor körülbelül negyven percet kell a töltőn ülnünk. A másik lehetőség pedig 152 kilométer, Kalocsán, Solton, és Dabason keresztül. Természetesen a második lehetőséget választottuk, hisz’ semmi kedvünk nem volt negyven percen keresztül semmit tenni. „Megteendő távolság 152 kilométer, megtehető távolság 144 kilométer. Mehetünk!” -hangzott az indulási engedélyem. A GPS és az autó által ítélt megtehető kilométereket szinkronban tartva 55 km/h átlagsebességgel, teknős nélkül, töltés nélkül, sikeresen hazaértünk! Következő nap reggelére feltöltött a kocsi, 15,24 kilowattórával lett magasabb a villanyszámlánk.

Hozzászólások

Elektromos autót használsz?

3 gondolat a “Városi villanyautóval hosszabb távra” című anyaggal kapcsolatban

  • 2017-10-09 at 14:27
    Permalink

    C-Zero-val mi eddig két nagyobb túrát csináltunk. Mindkettő egy-egy teljes hétvége volt és alkalmanként 500-600 km-t tettünk meg.
    Kizárólag CHAdeMO-val illetve egyszer-egyszer az utolsó pár százalékot hálózati árammal töltöttük az autóba.
    Ezzel a kis városi verdával is gond nélkül lehetne nagyobb túrára elindulni, de idehaza még mindig csak az Észak-dunántúli régió villámtöltő lefedettsége megfelelő ehhez. Illetve nagyjából megfelelő.
    Minden más hazai térség (Budapestet nem számítva) ilyen kis akkumulátoros autókkal inkább nyűg, mint reális alternatíva.

    Válasz
  • 2017-10-09 at 21:11
    Permalink

    Teljesen igazad van. Azonban néha az élet közbeszól – mint a fenti esetben is – és ilyenkor az ember kénytelen megoldani a helyzetet a rendelkezésre álló lehetőségekkel.

    Válasz
  • 2017-10-10 at 12:47
    Permalink

    még több ilyen bátor vállalkozásra lnne szukség

    Válasz

Hozzászólás