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 Míg manapság az elektromos autókat gyártó vállalatok azzal próbálják meghódítani a piacot, hogy a lehető legnagyobb hatótávolságra képes akkumulátort szerelik be a kocsijukba, és mi, egyszerű autórajongók, pedig izgatottan várjuk a nyilvánosság elé tárt infókat, hogy összehasonlíthassuk, melyik új autóval tudunk majd messzebbre furikázni egy töltéssel, addig az orosz Hoversurf nevű cég munkatársai egy egészen másfajta projekten törik a fejüket. Az elektromos közlekedés fogalmát egy kicsit tágabban értelmezve (hiszen miért is kéne leragadni az autózásnál?), megalkották a Scorpion nevet viselő járművüket, ami nem más, mint egy hoverbike, azaz repülő motor. Forrás: Hoversurf Nem, szó sincs tévedésről, bármennyire is röhejesen hangzik, a motor, mely kerekek helyett gyakorlatilag egy nagyméretű drónra lett rászerelve, rajta a pilótával akár 70 km/h-s sebességgel is képes repülni, nélküle pedig a 100 km/h-t is elérheti. A hatótáv egyelőre eléggé limitált, egy töltéssel alig 30 percig lehet repülni, éppen ezért a vállalat egy gyorsan kicserélhető akkucsomagon dolgozik. Ellenben a sebesség és a repülési magasság lenyűgöző, az új rekord szerint a 38,5 métert 5 másodperc alatt éri el, de persze ehhez kell egy vezető is, akinek nincs tériszonya. A gyártó egyébként a mindennapi használat során a repülési magasságot 5 méterre korlátozná le. Forrás: Hoversurf Mindennapi használat? Olyan is van neki? Igen, lesz, ugyanis Dubaj nemrég jelentette be, hogy szerződést kötött az orosz dróntervező céggel, és megvásárolt néhány darabot a furcsa járműből a rendőrség számára. Így a sportkocsik és az önvezető autók mellé a repülő motor is bekerült a rendőrségi járműflottába, s egy helyi rendőrtiszt elmondása szerint a gyors reagálást igénylő vészhelyzetekben fogják használni. A szerkezet jelenleg még csak tesztelés alatt áll, de ha valóban bevetik, akkor a bűnüldözés fogalma új értelmet nyerhet. Csak legyen kéznél elég pótakkumulátor. A Scorpion a gyenge hatótávja mellett már ránézésre is hagy némi kivetni valót maga után: egy rossz mozdulat, és a pilóta a saját bőrén tapasztalhatja, hogy mennyire éles a propeller. De mivel a biztonság az első, a vállalat orvosolta a problémát rácsos keretek felhelyezésével. Így néz ki a Scorpion a biztonsági rácsokkal, Forrás: Hoversurf A repülő motor egyébként nem az egyetlen elektromos jármű, mely mostanában kitűnt a többi közül szokatlan külsejével. Idén nyáron mutatták be a kétszemélyes elektromos repülőt, aminek a maximum sebessége 80 km/h, és durván 32 kilométert képes egy töltéssel repülni. A nyáron bemutatott elektromos repülő, Forrás: Electrek A Scorpion repülő motor működéséről itt látható videó, a repülőéről pedig itt. Ti elvinnétek őket egy körre? Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!