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 2015 szeptemberében bombaként robbant a hír: a VW, a világ legnagyobb autókonszernje, évek óta csalt az emissziós teszteken és hazudott az állami szerveknek autóik károsanyag kibocsátásáról. Most megszületett az első ítélet az amerikai büntetőeljárásban. Really? Clean Diesel? Forrás: VW Talán nem kell Ádámig és Éváig visszamennünk, a Villanyautósok olvasói minden bizonnyal pontosan emlékeznek a valaha volt egyik legnagyobb autóipari botrány részleteire. Arról már eddig is lehetett tudni, hogy a vállalatnak 14.7 milliárd dollárjába került az egyezség az amerikai kormánnyal, melynek keretében vissza kellett vásárolniuk, vagy ki kellett javítaniuk a „hibás” autókat, kártérítést kellett fizetniük az Egyesült Államoknak a környezeti terhelésért és zéró emissziós autókba és töltőhálózatokba kellett invesztálniuk. És ez csak az USA, mások is sorban állnak. Tegnap viszont megszületett az ítélet a csalásban résztvevő VW vezetők közül elsőként Oliver Schmid ügyében. Schmidt a VW amerikai környezetvédelmi vezetője volt és ebben a minőségében ő felelt az adatok hitelességért. Az amerikai hatóságok nyomozása során világossá vált, hogy tudott róla, hogy az adatok hamisak, az autóik szennyeznek és szándékosan csalnak a teszteken. A férfit idén januárban tartóztatták le a Miami Nemzetközi Repülőtér egyik WC-jében, amikor éppen családjával vakációzott az Államokban. Oliver Schmidt, VW. Forrás: EPA/Joe Wilssens Természetesen Schmidt nem egyedül felelős a történtekért és amikor az amerikai jogrend sajátosságaként, kumulatív büntetésként megkínálták az ügyészek egy lehetséges 169 éves börtönbüntetéssel, elkezdett együttműködni a hatóságokkal. Elmondta, a csalásról a VW vezetésében is tudtak, magas rangú ügyvédek hagyták jóvá a jelentéseket, ő csak abban hibás, hogy követte az utasításaikat. Ennek fényében, az enyhítő körülmények és együttműködése okán, 5 évet kapott összeesküvés bűntette, 2 évet pedig a Tiszta Levegő Rendelet megsértése miatt, továbbá 400,000 dollár büntetést kell fizetnie. A botrány további 6 gyanúsítottja továbbra is körözés alatt van, de Németországban bujkálnak. VW Golf TDI clean diesel. Forrás: Wikipedia Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!