Az elmúlt hónapokban több európai és ázsiai település, köztük London, Párizs, Oslo, Oxford, és számos kínai nagyváros kidolgozta a terveit a hagyományos meghajtású gépkocsik betiltását illetően. A benyújtott törvényjavaslatok sokban különböznek egymástól: némelyik igen hamar, már a 2020-as évekre szorgalmazná az elektromos közlekedést, míg más döntéshozók több időt, akár évtizedeket is hagynának a benzines autóknak. A szigorítások mértéke is változó: valahol csak az eladást tiltanák be, valahol a használatot is, s abban sincs egyetértés, hogy a plug-in hibridekkel mi legyen. Az viszont mindegyik tervezetben közös, hogy a hagyományos autókat nem látják szívesen. 1000 regisztrált járműre jutó elektromos autók száma az Egyesült Államokban, Forrás: InsideEVs Az elektromos közlekedésre átállók sorába most Kalifornia is becsatlakozna egy helyi képviselő kezdeményezésének köszönhetően, aki nagyjából egy hónap múlva tervezi benyújtani javaslatát, melynek elfogadása esetén kizárólag a tisztán működő, teljesen elektromos és üzemanyagcellás autókat lehet majd regisztrálni az államban 2040-től. Mivel Kalifornia az Egyesült Államok legnagyobb elektromos autó piacát tudhatja magáénak, a villamos meghajtású közlekedésre való átállás nem jelentene elviselhetetlen változást a helyiek életében, éppen ezért a 2040-es határidő túlságosan távolinak is tűnik. Mindenesetre az új törvény jelentős mértékben csökkentené a közlekedésből származó üvegházhatású gázok kibocsátását, amely hozzásegítené Kaliforniát ahhoz a célkitűzéséhez, miszerint 2050-re 80%-kal csökkenti kibocsátását 1990-hez képest. Arról nem is beszélve persze, hogy a már amúgy is a villanyautózás fellegvárainak számító Los Angelesben, San Franciscoban, és más kaliforniai nagyvárosokban még tovább növekedne a villanyautók részesedése. Töltősűrűség az Egyesült Államokban, Forrás: colleenfarrell.com Hasonló tervek egyébként már korábban is felmerültek a kaliforniai politikusokban, élükön Jerry Brown-nal, az állam kormányzójával, aki már többször is utalt a belső égésű motoroktól való megszabadulás szükségességére. Mindez akkoriban történt, mikor Kína is elkezdte tervezni a benzinmotorok kivégzését, ami a kormányzót is megszólalásra késztette: „Mi miért nem csináltunk eddig semmit? Kína miért tudja megtenni, és Kalifornia miért nem?” Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!