450 kW-os töltésen dolgozik a BMW és a Porsche

Alig egy hónappal ezelőtt terjedt el a hír, hogy az öt nagy autógyártó, a BMW, a Daimler, a Ford, az Audi, és a Porsche közösen dolgozik az IONITY névre keresztelt projekten, amely során 2020-ig 400 darab 350 kW-os elektromos autó töltőt telepítenek szerte Európában, ketten közülük, a BMW és a Porsche máris bejelentette, hogy egyesítik erőiket, és megteremtik a lehetőséget a 450 kW-os teljesítményű töltők megjelenésére.

A kutatási célú projekt vezetője a BMW, azonban a Porsche mellett még más vállalatok is részt vesznek a munkában, mint például a Siemens, és az Allego. A német Közlekedésért és Digitális Infrastruktúráért Felelős Minisztérium által 7,8 millió euró (2,5 milliárd forint) értékben támogatott program fő célja a már meglévő Combined Charging System (CCS) felfejlesztése 900 voltos feszültségre és 500 amperes áramerősségre, és így a 450 kW-os töltési teljesítmény elérése, az elért technológia legyártása, és ipari méretekben való használatba helyezése. A projekt résztvevői ezt az értéket látják ideálisnak arra, hogy a jövő nagy hatótávú elektromos autóit mindössze 15 percig kelljen tölteni. Emellett kiemelt figyelmet kap a kábelek, csatlakozók, konnektorok hűtési mechanizmusának javítása is, lehetővé téve rugalmasabb, kisebb átmérőjű kábelek használatát.

EZT OLVASTAD MÁR?  900 kW-os töltéshez készítenek csatlakozót a kínaiak
350 kW-os CCS töltők a Porsche egyik berlini szalonjánál (fotó: Elektroauto im Alltag)

A FastCharge konzorcium által végzett kutatás a tervek szerint jövő év elejére már olyan eredményekkel fog szolgálni, melyek a közönség számára is prezentálhatók lesznek.

Elektromos autót használsz?