BMW: Nincs igény elektromos autókra
Bár a BMW csupán néhány napja jelentette be, hogy 2 évvel megpróbálja előrébb hozni az elektromos modellek bevezetését, jól jellemzi a cégen belüli maradi gondolkodást Klaus Frölich, a fejlesztési igazgató véleménye, aki nem kevesebbet állított egy müncheni kerekasztal beszélgetés során, mint azt, hogy a vásárlók nem igénylik az elektromos autókat, írja a Forbes.
„Nincs vásárlói igény tisztán elektromos autókra. Egyáltalán.” – mondta Klaus Frölich, a BMW fejlesztői igazgatója Münchenben – „Elektromos autókra csupán szabályozói elvárások vannak, de az ügyfelek nem kérnek belőle. Eláraszthatnánk Európát tisztán elektromos autókkal, de az európaiak nem akarnak ilyeneket vásárolni.” – hangsúlyozta Frölich – „Úgy látjuk, hogy a tisztán elektromos autók csak Kína és Kalifornia számára megfelelők, minden további régióban nagy elektromos hatótávval rendelkező konnektoros hibridekre (PHEV) van vásárlói igény.”

A vita során Frölich később meg is indokolta, hogy miért nem veszik az európaiak a villanyautókat. Szerinte nem megfelelő még a töltőhálózat és bizonytalan az elektromos autók későbbi eladási ára. Az kétségtelen, hogy a töltőinfrastruktúra egyelőre elmarad a benzinkút hálózattól, de a fejlődés rohamos, többek között a BMW is ott áll például az Ionity hálózat mögött, amely villámgyors töltőket ígér maximum 120 km távolságra egymástól Európa autópályái mentén. A használt elektromos autók piacán pedig már évek óta keresleti piac van, amit jól példáz a használt elektromos autók árának növekedése, aki 2 éve megvásárolt egy néhány éves használt villanyautót, ma gyakorlatilag értékvesztés nélkül adhatja tovább 2 év használat után is.

A fenti nyilatkozat jól alátámasztja, hogy az elektromos autók gyártása a legtöbb hagyományos gyártó számára csupán kényszer, hogy egyes piacokon megfeleljenek a környezetvédelmi előírásoknak. Sajnos amíg ez a felső vezetők hozzáállása, addig nem várható komoly előrelépés sem fejlesztésben, sem a piaci igények kielégítésében, így félő, hogy még jó ideig szűk marad a tisztán elektromos autók kínálata és hosszú a várakozási idő egy-egy megrendelt példány átvételére. Szerencsére vannak gyártók, ha egyelőre kevesen is, akik tudnak és akarnak megfelelő példányszámban elektromos autót gyártani, a hagyományos gyártók viszont jó eséllyel a Nokia vagy a Kodak útjára léphetnek. A legfontosabb, hogy a szellem kijött a palackból, egyre több ember számára fontos, hogy mennyire élhető Földet hagy a gyermekei, unokái számára, így amíg a hagyományos gyártók, elsősorban a németek nem hajlandók versenyképes elektromos kínálattal megjelenni, addig a német vásárlók is egyre inkább a Tesla felé fordulnak. Közben a kínai gyártók rohamosan fejlődnek, előbb-utóbb megjelennek Európa számára is megfelelő modellekkel az öreg kontinensen is, akkor pedig könnyedén elszívják majd a piacot a langyos vízben (és dízel füstben) ücsörgő európai gyártók elől.