HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Megszórja a piacot villanyautókkal a Mercedes

Legyen bármennyire is trendi a sportterepjárók szegmense, a tisztán elektromos EQC nem lesz elég a Mercedes-Benz számára versenyben maradni a villanyautó-portfóliójukat lényegesen gyorsabban bővítő vetélytársakkal szemben. Nem meglepő tehát, hogy a tegnap bejelentett, magasabb jövedelmezőséget és piacvezető technológiai pozíciót célzó stratégia középpontjába az elektromosítás került, amely a következő években meghatározó lesz a vállalat valamennyi részlegében. Még ott is, ahol azt kevésbé várnánk, például a sportosabb és hangosabb Merciket fejlesztő AMG-nél, a G osztály prémium terepjárójánál, vagy a luxus plafonját képviselő Maybach márkánál.

2021-től felgyorsul a vadonatúj elektromos autómodellek megjelenése, és két év leforgása alatt hat teljesen elektromos meghajtású Mercedes csatlakozik az EQ-családhoz. Ezek egyike a GLA kibocsátásmentes testvéreként érkező EQA lesz, melynek gyártása a vállalat elmondása szerint még az idén megkezdődik. Az autós magazinok nemrég arról számoltak be, hogy a koronavírus, valamint a gyártási helyszínek átszervezése miatt ennek a kompakt villanyautónak a premierje és piaci bevezetése legalább hat hónapot csúszik, azaz 2021-re tolódik, de a Merci által leírtak alapján nincs kizárva, hogy legalább a bemutatót még az idén megtartják a németek. A jövő évben a GLB villanyos testvére is megérkezik EQB néven.

A dolgok itt kezdenek izgalmassá válni, ugyanis szintén 2021-től vásárolhatják meg az ügyfelek a villanyautók S osztályát, az EQS-t. A gyártó korábban úgy fogalmazott, hogy az EQS-nek annyi köze lesz a hagyományos meghajtású csúcsmodellhez, hogy ugyanúgy technológiai zászlóshajóként funkcionál, ez lesz az EQ-sorozat legnagyobb tudású tagja, a villanyautók műszaki úttörője, ez pedig megkívánja, hogy egy teljesen új padlólemez kerüljön alá. Az EQS magával hozza az úgynevezett EVA (Electric Vehicle Architecture) platformot, mely egyike lesz a kettő, teljesen elektromos autók számára tervezett alapnak, amit a Merci a következő évekre eltervezett. A másikat MMA-nak (Mercedes-Benz Modular Architecture) nevezik majd, és kompakt, valamint közepes méretű autók alá fog bekerülni 2025-től.

A saját elektromos padlólemez korábban áttörhetetlen kapukat nyit meg a vállalat előtt: akár 700 kilométeres hatótávra (WLTP) elegendő akkumulátort is bele lehet pakolni az EQS-be, miközben az utastér kényelméből sem kell feláldozni semmit. A csúcslimuzin jelenleg tesztprogramját teljesíti, ez idáig több mint kétmillió kilométert kalandoztak a tesztautók változatos klímájú és domborzatú terepeken.

Az EVA rugalmassága lehetővé teszi az EQS-nél kisebb, illetve nagyobb elektromos autók megépítését is. Az előbbit képviseli majd az EQE üzleti limuzin, míg az utóbbi a tegnapi bejelentés két nagy meglepetése: az EQS-ből és az EQE-ből is készül SUV változat. Ezeket várhatóan 2022-től lehet megvásárolni.

A Mercedes-Benz azt ígéri, hogy minden korábbinál több erőforrást fordít elektromos technológiák fejlesztésére, aminek elsődleges célja a hatótáv és a hatékonyság növelése. Az újonnan bejelentett Vision EQXX programban dolgozó alkalmazottak feladata egy olyan elektromos autó megalkotása, mely kiemelkedő ezen két tulajdonság tekintetében, és melynek technológiája később átültethető lesz a sorozatgyártott modellekbe.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.