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
auto
2024. 04. 24. szerda

A cégek, vállalkozók kimaradtak a villanyautós pályázatból

elektromos autó

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium pénteki sajtóközleményéből már tudjuk,  hogy a személyszállítók (taxisok) a tavalyi 55% helyett idén csak 45%-os támogatásra pályázhatnak elektromos autó vásárlása esetén, de az autó maximum 15 milliós vételára változatlan maradt. A taxis pályázat keretösszege 3 milliárd forintra emelkedett az előző évi 2 milliárdról, így minimum 444 új tisztán elektromos taxi kerülhet az ország útjaira. Ha akad majd a vásárlók között olyan is, aki 15 millió forintnál olcsóbb autót választ, akkor ennél több autóra is futja majd a keretből.

Júniustól újra pályázhatnak elektromos autó vásárlására a taxisok

Az IFKA honlapján ma reggel megjelent a magyarországi lakóhellyel rendelkező természetes személyek, civil szervezeteknek, egyesületeknek és felsőoktatási intézményeknek szóló pályázat, szintén 3 milliárd forintos keretösszeggel. A pályázat egyik legnagyobb meglepetése, hogy a cégek és vállalkozások kimaradtak a felsorolásból. A pályázat keretein belül magánszemélyek maximum egy, a civil szervezetek és intézmények pedig maximum 5 autó beszerzésére pályázhatnak.

Megérkezett az idei elektromos autó vásárlási pályázat

 

A tavalyi pályázat során 27 óra alatt merült ki az összesen 5 milliárdos keretösszeg, az idén azonban lényegesen kevésbé fenyeget ez a veszély. Először is a cégek kizárásával csökkent a jogosultak köre. Ezen kívül a pályázat 3 fordulóban nyújtható be, mindegyik szakaszban a keretösszeg harmada, azaz maximum 1 milliárd használható fel (kivéve a harmadik szakaszban, amikor az első két kör esetlegesen megmaradt keretösszege újra megpályázható lesz).

A legfontosabb újdonság azonban az, hogy nem elég a vásárlási szándék a pályázat benyújtásához, hanem a gépjármű megrendelése is feltétel. A megrendelés nem lehet korábbi, mint a pályázati kiírás megjelenésének napja. Azaz előbb kell ellátogatni az autókereskedésbe, kiválasztani és megrendelni az autót, majd ez után nyújtható be a pályázat az IFKA honlapján. Érdekes és kockázatos forgatókönyv lehet az az opció, ha a megrendelést követően valakinek nem jut a támogatás keretösszegéből.

Az új autók mellett maximum 12 hónapos, maximum 6000 kilométert futott tesztautókra is igénybe vehető a támogatás. Ennek érdekessége, hogy a korábbi szabályok szerint 6 hónapos és maximum 6000 kilométert futott autó minősült új autónak, de a 6 hónapos határt a pályázat megduplázta.

Kíváncsian várjuk, hogy a cégek részére a későbbiekben megjelenik-e majd egy külön pályázati kiírás, vagy az idei évben ők kimaradnak a pénzosztásból? A most meghirdetett pályázat kódja E-AUTO-2021 / lakossági, ami erősen arra utal, hogy hamarosan érkezik egy másik kiírás jogi személyek számára.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.