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 A Škoda első, teljesen elektromos meghajtású szabadidőautójával május elején volt szerencsénk ismét találkozni, amikor is egy néhány órás villámteszt során ismerkedhettünk a jármű képességeivel. A tapasztalatainkat ebben a cikkben szedtük össze, aki már olvasta, az tudja, hogy összességében egy nagyon jól összerakott, okosan kitalált megoldásokkal teli elektromos autónak tartjuk a csehek MEB padlólemezes SUV-ját, mindössze a viszonylag magas vételár, és a szériafelszereltséghez adott lassú DC töltés miatt hezitálhatnak az érdeklődők a vásárláson. Villámteszt: Škoda Enyaq iV Az ENYAQ iV magyar konfigurációjában megjelent legújabb változat mindkét tulajdonságon javít egy picit. Az úgynevezett Perfect 60 csomag bruttó 14.150.340 forintról indul, tehát jelenleg ez a modellcsalád legalacsonyabb árú típusa. Annak ellenére, hogy ezt a csomagot nem is a nettó 52 kWh kapacitású ENYAQ iV 50-es alapváltozathoz, hanem az 58 kWh-s 60-as hoz kínálják. Magyarán a Perfect 60 kivitelt több mint 1,7 millió forinttal olcsóbban vehetjük meg, mint a 60-as változatot, és majdnem 200.000 forinttal alacsonyabb áron, mint a legkisebb akkus alap 50-es típust. Fontos újdonság, hogy a Perfect 60-hoz már 130 kW teljesítményű DC villámtöltést említ a Škoda, ami ugyan nem egy óriási ugrás a korábbi maximális 125 kW-ról, de néhány perccel valószínűleg lerövidítheti az 5%-ról 80%-ra való töltés idejét. Ráadásul a 130 kW-os töltés az alapfelszereltség része. Ugyanez igaz a sportosabb Sportline Perfect 60 típusra, ami bruttó 15.618.460 forintért vihető haza. A legolcsóbb ENYAQ iV kicsit sem nevezhető fapadosnak: a gyári felszereltsége tartalmazza a DRIVE Basic csomagot fűthető kétküllős bőr kormánykerékkel, a Loft dizájncsomagot, a FRONT ASSIST környezetfigyelőt, a KESSY GO kulcsnélküli indítást, a sávtartó rendszert, esőérzékelős ablaktörlőt, parkolási csomagot, 11 kW-os fedélzeti töltőt, LED fényszórókat, SmartLink vezetéknélküli funkciókat, 13 colos érintőképernyőt, és számos más biztonsági, kényelmi, és szórakoztató funkciót. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTA2aG8uanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0wNmhvLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!