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
auto

Itt a még olcsóbb ENYAQ iV, nagyon jó ajánlattal állt elő a Škoda

elektromos autó

A Škoda első, teljesen elektromos meghajtású szabadidőautójával május elején volt szerencsénk ismét találkozni, amikor is egy néhány órás villámteszt során ismerkedhettünk a jármű képességeivel. A tapasztalatainkat ebben a cikkben szedtük össze, aki már olvasta, az tudja, hogy összességében egy nagyon jól összerakott, okosan kitalált megoldásokkal teli elektromos autónak tartjuk a csehek MEB padlólemezes SUV-ját, mindössze a viszonylag magas vételár, és a szériafelszereltséghez adott lassú DC töltés miatt hezitálhatnak az érdeklődők a vásárláson.

Villámteszt: Škoda Enyaq iV

Az ENYAQ iV magyar konfigurációjában megjelent legújabb változat mindkét tulajdonságon javít egy picit. Az úgynevezett Perfect 60 csomag bruttó 14.150.340 forintról indul, tehát jelenleg ez a modellcsalád legalacsonyabb árú típusa. Annak ellenére, hogy ezt a csomagot nem is a nettó 52 kWh kapacitású ENYAQ iV 50-es alapváltozathoz, hanem az 58 kWh-s 60-as hoz kínálják. Magyarán a Perfect 60 kivitelt több mint 1,7 millió forinttal olcsóbban vehetjük meg, mint a 60-as változatot, és majdnem 200.000 forinttal alacsonyabb áron, mint a legkisebb akkus alap 50-es típust.

Fontos újdonság, hogy a Perfect 60-hoz már 130 kW teljesítményű DC villámtöltést említ a Škoda, ami ugyan nem egy óriási ugrás a korábbi maximális 125 kW-ról, de néhány perccel valószínűleg lerövidítheti az 5%-ról 80%-ra való töltés idejét. Ráadásul a 130 kW-os töltés az alapfelszereltség része. Ugyanez igaz a sportosabb Sportline Perfect 60 típusra, ami bruttó 15.618.460 forintért vihető haza.

A legolcsóbb ENYAQ iV kicsit sem nevezhető fapadosnak: a gyári felszereltsége tartalmazza a DRIVE Basic csomagot fűthető kétküllős bőr kormánykerékkel, a Loft dizájncsomagot, a FRONT ASSIST környezetfigyelőt, a KESSY GO kulcsnélküli indítást, a sávtartó rendszert, esőérzékelős ablaktörlőt, parkolási csomagot, 11 kW-os fedélzeti töltőt, LED fényszórókat, SmartLink vezetéknélküli funkciókat, 13 colos érintőképernyőt, és számos más biztonsági, kényelmi, és szórakoztató funkciót.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.