A Škoda felzárkózott a Teslához

Egyszer már beszámoltunk Bjørn Nyland csomagtér összehasonlításra kifejlesztett banános doboz tesztjéről, amely a gyártók által megadott VDA liter helyett gyakorlatiasabb megközelítéssel hasonlítja össze az autók csomagterének méretét. A valóságban általában nem az üreget tökéletesen kitöltő folyadékot, vagy rengeteg apró csomagot szállítunk, sokkal inkább bőröndöket vagy utazótáskákat helyezünk a csomagtérbe, így hasznos mérőszám lehet, hogy hány szabványos banános kartondoboz fér be egy autóba.

A norvég vlogger rendszeresen kipróbálja ezt a nála vendégeskedő elektromos autókkal és az eredményeket szerencsére nem csak az adott autóról szóló videóban, de egy remekül áttekinthető táblázatban is összefoglalja.

A napokban bekerült a táblázatba az idei év talán legtöbb embert érdeklő típusa a Škoda ENYAQ iV is, amelyről eddig is tudtuk, hogy tágas csomagtere igazi családi autóvá teszi. Az viszont meghökkentő, hogy épp annyi banános doboz fért el a csomagtérben 5 személyes módban, mint a jóval nagyobb Tesla Model X csomagterében. Igaz a Teslában ott az első csomagtér (frunk), ahová +1 doboz behelyezhető.

Nem a csomagtér mérete az egyetlen paraméter, amelyben a Škoda ENYAQ iV meglepően jól teljesített. TeslaBjørn egy másik érdekes és egyedi tesztsorozata az ún. 1000 km kihívás, amelynek lényege, hogy a lehető leggyorsabban próbál megtenni 1000 kilométert az autókkal. 10 óránál rövidebb idő alatt eddig csak a Tesla Model 3 Performance (9:55) és a Tesla Model S LR Raven (9:50) teljesített a tisztán elektromos autók közül, a Škoda 10 óra 20 perces ideje azonban annyira kicsi hátrányt jelent, amely a legtöbb autós számára gond nélkül vállalható a mindennapok során.

A cseh családi villanyautó ideje olyan típusokkal egyezik meg, mint a Tesla Model X, az Audi e-Tron, a nagy akkus Volkswagen ID.3. Érdekesség, hogy 10 perccel megverte saját unokatestvérét az azonos alapokra épülő Volkswagen ID.4-et is. A közút persze nem versenypálya, de mivel a teszt eredményét a töltési sebesség is befolyásolja, így érdekes képet nyújt arról, hogy melyik típussal érhetünk célba rövidebb idő alatt, ha hosszú útra, például tengerparti nyaralásra indulunk egy elektromos autóval.

Bjørn tesztsorozata természetesen folytatódik, Google Drive-on elérhető a folyamatosan frissülő lista az autók csomagteréről és az 1000 km kihíváson elért időkről egyaránt, és persze a Youtube-on az egyes tesztekről készült videók is megtekinthetők.

Típus Hátsó (+első) csomagtér Ledöntött hátsó ülésekkel 1000 km kihívás ideje*
Mercedes-Benz EQV 13 35 14:00
Tesla Model X (5 üléses) 10+1 28 10:20
Škoda ENYAQ iV 10 25 10:20
Tesla Model X (6 üléses) 9+1 23 10:20
Volkswagen ID.4 9 25 10:30
BMW iX3 9 24 10:30
Tesla Model S (facelift előtti) 8+2 24
Ford Mustang Mach-E 8+1 23 11:30
Audi e-tron 8 23 10:20
Kia e-Niro 8 22
Tesla Model S (facelift) 8 22 10:55
Xpeng G3 8 21 13:50
MG ZS EV 8 20 15:00
Audi e-tron Sportback 7 23
Kia e-Soul 7 23
Nissan Leaf 2018 7 21 14:10
Volvo XC40 7 21 12:15
Mercedes EQC 7 20 11:00
Volkswagen ID.3 7 19 10:20
Lexus UX300e 7 18 14:45
Tesla Model 3 6+1 17 9:55
Kia Soul EV 6 21
Jaguar I-Pace 6 20 12:15
Peugeot e-2008 6 20
Polestar 2 6 19 11:30
Hyundai Ioniq 6 18 12:15
Renault Zoe 6 17 14:35
Mazda MX-30 6 16
Porsche Taycan 5+1 16
DS 3 E-Tense 5 18
Nissan Leaf 2013 5 18
Xpeng P7 Performance 5 18
Peugeot e-208 5 18 12:30
Opel Ampera-e 5 17
Hyundai Kona 5 16 11:30
Volkswagen e-Golf 5 16 15:50
BMW i3 4 14 14:00
Volkswagen e-up 4 14
Mitsubishi i-MiEV 3 16
Mini Cooper SE 3 13
Honda e 2 14 16:00
Fiat 500e 1 8

* Többször vagy többféle akkumulátorral tesztelt típusok esetén a legjobb idő szerepel a listában, amely általában fedi a jelenleg kapható (legutoljára forgalmazott) kivitelt. Egyetlen kivétel talán a Hyundai Ioniq, melynek a ma kapható 38 kWh-s változata lényegesen rosszabb (14:20) eredményt ért el, mint a táblázatban szereplő kisebb akkuval (28 kWh) szerelt változat.

Kisteherautók eredményei a banándoboz teszten:

Volkswagen e-Crafter 156
Nissan e-NV200 50

 

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.