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
auto
2024. 07. 25. csütörtök

Magyarországon is bemutatkozott a sajtónak és az érdeklődőknek a Stellantis francia prémium márkájának két megújult modellje, a DS 3 és a DS 7.

DS 3 Crossback E-Tense

A tisztán elektromos meghajtással is kapható DS 3 kívülről alig változott, de a módosított mintázatú, kisebb légellenállást jelentő hűtőrács segíti a frissített változat felismerését. A legfontosabb módosításokat azonban a lemezek alatt kell keresni.

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

A DS 3 ugyan elérhető benzines változatban is, bennünket értelem szerűen az elektromos hajtáslánccal készülő változat érdekel. A villanymotor teljesítménye a korábbi 100 kW-ról 260 Nm mellett 115 kW-ra (156 LE) emelkedett, amit valószínűleg az 50-ről bruttó 54 kWh-ra növekvő akkupakk tett lehetővé. A Franciaországban készülő csomag nettó kapacitása 50,8 kWh, így az összes többi módosítással együtt az eredeti modell bemutatásakor alig 300 km-es WLTP hatótáv immár 402 km. Az akkumulátor 102 darab sorba kötött cellából épül fel, amiket 17 modulba rendeztek. A korábbi akkupakk összesen 216 cellából állt, amiből 108 volt sorba kötve. Ez az átlagosnál nagyobb feszültségű töltést tett lehetővé, így ezek az autók 50 kW-os töltőkön akár 52-53 kW-tal is képesek voltak tölteni. Az új akkupakk nem csak felépítésében, de az akkukémiát tekintve is változott, hiszen az új cellák már NMC811 összetételűek. Ennek ellenére a töltési teljesítmény nem változott, az alsó tartományban továbbra is 100 kW a csúcs.

100 lóerős benzinmotorral, kézi váltóval és Bastille felszereltséggel a DS 3 indulóára 10.090.000 forint. A 130 lóerős benzines felára automata váltóval 1.150.000 forint, míg a szintén erősebb dízelért 1.850.000 forinttal kell többet fizetni. A legerősebb és legdinamikusabb vezetési élményt nyújtó elektromos változat 6.300.000 forinttal kerül többe a legolcsóbb változatnál. A csúcskivitel ára elektromosan 19.090.000 forint.

PureTech 100 6 seb. PureTech 130 EAT8 Automatic BlueHDi 130 EAT8 Automatic E-Tense
Teljesítmény (LE) 100 130 130 156
Bastille 10.090.000 Ft 11.240.000 Ft 11.940.000 Ft 16.390.000 Ft
Performance Line 10.540.000 Ft 11.690.000 Ft 12.390.000 Ft 16.840.000 Ft
Performance Line+ 12.490.000 Ft 13.190.000 Ft 17.640.000 Ft
Rivoli 12.340.000 Ft 13.040.000 Ft 17.490.000 Ft
Opéra 13.890.000 Ft 14.590.000 Ft 19.090.000 Ft

Megújult a franciák prémium kisautója

Villanyautó teszt: DS 3 Crossback E-Tense

DS 7 Crossback E-Tense

A dízeles és plugin hibrid hajtáslánccal egyaránt kapható DS 7 is megújult, de a DS 3-hoz hasonlóan ez is ráncfelvarrásnak tekinthető. A leglátványosabb változást az első lökhárítóba épített nappali menetfény új dizájnja jelenti, ami kétségtelenül új, frissebb megjelenést kölcsönöz az autónak. A belülről a karosszéria színére lakkozott polikarbonát mögé rejtett LED lámpák érdekes mélység érzetet keltenek, a fényszóróban pedig ez a modell is megkapta a LED mátrix rendszerű világítást. A belső tér ráncfelvarrása egy újabb, világosabb szín megjelenését és az infotainment rendszer megújulását jelenti, de azért akadnak egyéb apró módosítások is.

Az eladások jelentős részét ennél a modellnél a tölthető hibrid hajtáslánc jelenti, az 1,5 literes, 130 lóerős dízel erőforrás aránya az eladásban marginális. Az új csúcsváltozat plugin hibrid és 360 lóerős, de az autó elérhető 300 és 225 lóerős, külső forrásból is tölthető hibrid változatban is. A dízel és a leggyengébb hibrid változat elsőkerék hajtású, míg a két legerősebb változatban az első és hátsó tengelyekre is jut egy 110 és egy 112 lóerős villanymotor. A 14,2 kWh-s akkumulátor WLTP mérés szerint akár 65 km megtételére is alkalmas, az elhasznált energiát pedig akár 2 óra alatt vissza lehet tölteni a 7,4 kW-os fedélzeti töltőnek köszönhetően.

A DS Performance csapata által kezelésbe vett 4×4 360 variáns karosszériája 15 mm-rel alacsonyabbra került, a nyomtávot pedig elöl 24, hátul 10 mm-rel szélesítették ki. Az első kerekeknél lévő 380 mm-es féktárcsákra speciális Performance féknyergek kerültek, a 21 hüvelykes felnik pedig egyedi szürke színt kaptak. A 306 lóerős plugin hibrid DS 7 álló helyzetből a 100 km/h-s tempót 5,6 mp alatt éri el. A legolcsóbb, Bastille felszereltségű elektromos DS 7 ára 19.490.000 forint, míg az Opéra felszereltségű 360 lóerős változatért 26.490.000 forintot kérnek.

Plugin hibrid teszt: DS 7 Crossback E-Tense

A 2022-es 120 darabos eladásával a DS 114 százalékkal több mint duplájára növelte az eladásait az azt megelőző évhez képest, és ebből 116 darabot át is tudtak adni tavaly. A hazai autópiac működését jól mutatja, hogy ezen számok ismertetésekor kiemelték, hogy mindezt nulla reexporttal kell érteni, amit más gyártóknál nem nagyon szoktak elmondani. A DS teljesen elektromos márkává kíván válni, ezért 2024-től már csak kizárólag tisztán elektromos modelleket fog bemutatni. A DS következő nagy dobásáról az alábbi hírünkben írtunk bővebben.

Elektromos márkává válik a DS Automobiles

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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.