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
auto
2024. 04. 20. szombat

Bejelentették a következő elektromos Opelt

elektromos autó

Tisztán elektromos meghajtású utódot kap az Opel Grandland kompakt SUV – a német márka új villanyautója 2024 második felében indul sorozatgyártásba az Eisenachban található összeszerelő üzemben, ahol jelenleg az aktuális modellgenerációt gyártják hagyományos és plug-in hibrid hajtásrendszerrel.

Opel Grandland GSe PHEV

Az Opel sajtóközleményben számolt be arról, hogy több mint 130 millió eurót fektet a létesítmény felkészítésére az új STLA Medium elektromos padlólemezre épülő jármű termeléséhez. A Grandland teljes elektromosítása egy fontos lépés afelé, hogy 2028-ra villanyautó-márkává válhasson az Opel Európában.

Habár az elektromos Grandlandről egyelőre nem tudunk műszaki részleteket, a STLA Medium padlólemezről korábban árultak már el részleteket a Stellantis vezetői. Sőt, a Grandlanddel közel azonos méretű Peugeot 3008 elektromos utódja is erre az architektúrára épül, így a 700 kilométeres maximális hatótávolság, és a háromféle hajtásváltozat – köztük duplamotoros, összkerékhajtású – valószínűleg az Opel közelgő szabadidő-autójára is igaz. A Peugeot-nál egyébként feltételezhetően az e-5008 is az STLA Medium platformra fog épülni.

2030-ra minden oroszlán elektromos lesz Európában

2025-ig a Stellantis autógyártó csoport több mint 30 milliárd eurót fektet be az elektromosításba és szoftverekbe, hogy az ügyfelek igényeinek megfelelő villanyautókat fejlesszen.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.