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
auto

Bejelentették a következő elektromos Opelt

elektromos autó

Tisztán elektromos meghajtású utódot kap az Opel Grandland kompakt SUV – a német márka új villanyautója 2024 második felében indul sorozatgyártásba az Eisenachban található összeszerelő üzemben, ahol jelenleg az aktuális modellgenerációt gyártják hagyományos és plug-in hibrid hajtásrendszerrel.

Opel Grandland GSe PHEV

Az Opel sajtóközleményben számolt be arról, hogy több mint 130 millió eurót fektet a létesítmény felkészítésére az új STLA Medium elektromos padlólemezre épülő jármű termeléséhez. A Grandland teljes elektromosítása egy fontos lépés afelé, hogy 2028-ra villanyautó-márkává válhasson az Opel Európában.

Habár az elektromos Grandlandről egyelőre nem tudunk műszaki részleteket, a STLA Medium padlólemezről korábban árultak már el részleteket a Stellantis vezetői. Sőt, a Grandlanddel közel azonos méretű Peugeot 3008 elektromos utódja is erre az architektúrára épül, így a 700 kilométeres maximális hatótávolság, és a háromféle hajtásváltozat – köztük duplamotoros, összkerékhajtású – valószínűleg az Opel közelgő szabadidő-autójára is igaz. A Peugeot-nál egyébként feltételezhetően az e-5008 is az STLA Medium platformra fog épülni.

2030-ra minden oroszlán elektromos lesz Európában

2025-ig a Stellantis autógyártó csoport több mint 30 milliárd eurót fektet be az elektromosításba és szoftverekbe, hogy az ügyfelek igényeinek megfelelő villanyautókat fejlesszen.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.