Tisztán elektromos meghajtású utódot kap az Opel Grandland kompakt SUV – a német márka új villanyautója 2024 második felében indul sorozatgyártásba az Eisenachban található összeszerelő üzemben, ahol jelenleg az aktuális modellgenerációt gyártják hagyományos és plug-in hibrid hajtásrendszerrel. Opel Grandland GSe PHEV Az Opel sajtóközleményben számolt be arról, hogy több mint 130 millió eurót fektet a létesítmény felkészítésére az új STLA Medium elektromos padlólemezre épülő jármű termeléséhez. A Grandland teljes elektromosítása egy fontos lépés afelé, hogy 2028-ra villanyautó-márkává válhasson az Opel Európában. Habár az elektromos Grandlandről egyelőre nem tudunk műszaki részleteket, a STLA Medium padlólemezről korábban árultak már el részleteket a Stellantis vezetői. Sőt, a Grandlanddel közel azonos méretű Peugeot 3008 elektromos utódja is erre az architektúrára épül, így a 700 kilométeres maximális hatótávolság, és a háromféle hajtásváltozat – köztük duplamotoros, összkerékhajtású – valószínűleg az Opel közelgő szabadidő-autójára is igaz. A Peugeot-nál egyébként feltételezhetően az e-5008 is az STLA Medium platformra fog épülni. 2030-ra minden oroszlán elektromos lesz Európában 2025-ig a Stellantis autógyártó csoport több mint 30 milliárd eurót fektet be az elektromosításba és szoftverekbe, hogy az ügyfelek igényeinek megfelelő villanyautókat fejlesszen. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!