Megújult a franciák prémium kisautója

A Párizsi Divathét alkalmából a DS bemutatta saját alkotását, a megújult DS 3-at, amely dinamikusabb kialakítású orr-résszel, és új technológiákkal dobja fel az eddig DS 3 Crossback néven 2018 óta forgalmazott prémium crossovert.

A vizuális változtatások egyike az újratervezett, megnövelt hűtőrács, amelyet a változattól függően fényes fekete vagy krómozott gyémánt mintázat tesz különlegessé. Az új hűtőrács az átalakított lökhárítóval egyetemben nem csupán a látványt hivatott vonzóbbá tenni, hanem a jármű aerodinamikájára is pozitív hatással van.

A keréktárcsák teljesen új kialakítása szintén a nagyobb hatékonyságot szolgálja. Ezek 17″ és 18″ méretben, különböző kivitelekben és színekben lesznek kaphatók. Nem hagyták érintetlenül a tervezők a fényszórókat sem, a szériafelszereltség részeként kínált új LED-es fényszórók még hangsúlyosabbá tették az autó szemeit, feláras opcióként pedig DS MATRIX LED VISION rendszert is lehet majd hozzá kérni a biztonságosabb esti vezetéshez.

Az új DS 3 új információs és szórakoztató rendszert kapott, ami egy újratervezett, fényes fekete kerettel ellátott 10,3”-os nagy méretű, nagy felbontású középső képernyőn érhető el.

A DS 3 továbbra is többféle hajtáslánccal várja vásárlóit, ami azt jelenti, hogy tisztán elektromosként is hozzá lehet jutni, ebben az esetben DS 3 E-TENSE néven kell keresni a kereskedésekben. Elődjéhez képest a DS 3 erősebb, a 100 kW-os villanymotor helyett egy 115 kW-os (156 LE) erőforrás dolgozik az autóban 260 Nm nyomatékkal. Az akkumulátor is a korábbi 50 kWh-ról 54 kWh-ra nőtt (nettó 50,8 kWh), így immár a WLTP vegyes ciklus szerint mérve (12,6 kWh/100 km) akár 402 km-es hatótávolságot is elérhet.

Piacra lépésekor a DS 3 Crossback E-TENSE kicsivel több mint 300 km-es hatótávval büszkélkedhetett, ez azonban tavaly néhány fejlesztésnek köszönhetően 341 km-re emelkedett, de még így is jelentősnek tekinthető a mostani növekedés, amit többek között a villanymotor hatékonyságának, az autó energia-visszanyerő képességének, a hőszivattyúnak, a termikus előkondicionálásnak, az új LED-es fényszóróknak, az orr-rész és a kerekek aerodinamikai optimalizálásának, továbbá a hasmagasság 10 mm-es csökkentésének tud be a gyártó.

A szériatartozékok közé tartozó fedélzeti töltő 11 kW AC töltést bír el (5 óra alatt tölt fel 0-ról 100%-ra), DC-n 100 kW az elérhető legnagyobb teljesítmény (25 perc alatt tölt fel 0-ról 80%-ra).

Az új DS 3-at a Párizs melletti Poissy-ban fogják gyártani, hazai árlista októberben várható, míg az első példányok érkezése 2023 januárjára tehető.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.