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
auto

Most éppen 2027-re ígéri a Toyota a szilárdtest akkut

elektromosautó-akkumulátor
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

A Toyota kedden bejelentette, hogy szilárdtest akkumulátort fog piacra dobni autóiban, amely növeli a hatótávot, és csökkenti a jövő villanyautójának költségeit – számolt be róla a Reuters.

A hírre a cég részvényei öt százalékot emelkedtek.

Forradalmi áttörés

A japán autógyártó a sajtónak beszámolt legújabb technológiai fejlesztéseiről, és újításairól is. Mint elmondták, már 2026-ban olyan akkumulátorral szerelik majd autóikat, amely akár 1000 km hatótávra is képes lesz és 20 perc alatt újra lehet tölteni. Emellett új LFP akkumulátorokat is alkalmaznak majd 2026-2027-ben, amelyek a jelenlegi bZ4X-hez képest 20 százalékkal növelik majd a hatótávot, és 40 százalékkal csökkentik a költségeket.

Ám ez nem minden, a Toyota azt is elárulta, 2027-2028-ban debütál majd szilárdtest akkus autója, mivel technológiai áttörést értek el, és megoldották az ilyen akkucellák eddig legnagyobb problémáját, a rövid élettartamot.

De nem csak az akkugyártás terén ígér nagy változásokat a japán márka.

A vállalat a sajtótájékoztatón arról is beszélt, hogy villanyautói a jövőben gigacastingokat, hatalmas alumínium présöntvényeket használnak majd a vázszerkezetben. Emellett elhagyják a jelenlegi futószalagos gyártási modellt, és ahelyett, hogy az alkatrészek utaznának egy futószalagon a munkaállomások között, a félkész autók saját magukat vezetik majd oda.

A vállalat a Mitsubishi Heavy Industriues technológiájának segítségével azt is megvalósíthatónak tartja, hogy villanyautói 0,1-es légellenállási tényezővel bírjanak. A Reuters összeállítása szerint a jelenlegi legalacsonyabb légellenállással a Lucid Air rendelkezik a piacon, amely áttörte a 0,2-es határt és 0,197-et ért el.

A Toyota arról is beszámolt, hogy új eAxle nevű hajtóművei, amelyeket az Aisin és a Denso szállít majd, egy fedél alá hozzák a villanymotorokat és a hajtáslánc egyéb elemeit, ezzel megnövelve a rakteret. A Denso egyébként olyan új szilicium-karbid teljesítményelektronikát is gyárt majd nekik, ami 50 százalékkal csökkenti a villamos hajtás veszteségeit.

Megkezdődtek az 1000 kilométeres villanyautó kiszállításai

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.