A Toyota kedden bejelentette, hogy szilárdtest akkumulátort fog piacra dobni autóiban, amely növeli a hatótávot, és csökkenti a jövő villanyautójának költségeit – számolt be róla a Reuters. A hírre a cég részvényei öt százalékot emelkedtek. Forradalmi áttörés A japán autógyártó a sajtónak beszámolt legújabb technológiai fejlesztéseiről, és újításairól is. Mint elmondták, már 2026-ban olyan akkumulátorral szerelik majd autóikat, amely akár 1000 km hatótávra is képes lesz és 20 perc alatt újra lehet tölteni. Emellett új LFP akkumulátorokat is alkalmaznak majd 2026-2027-ben, amelyek a jelenlegi bZ4X-hez képest 20 százalékkal növelik majd a hatótávot, és 40 százalékkal csökkentik a költségeket.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 Ám ez nem minden, a Toyota azt is elárulta, 2027-2028-ban debütál majd szilárdtest akkus autója, mivel technológiai áttörést értek el, és megoldották az ilyen akkucellák eddig legnagyobb problémáját, a rövid élettartamot. De nem csak az akkugyártás terén ígér nagy változásokat a japán márka. A vállalat a sajtótájékoztatón arról is beszélt, hogy villanyautói a jövőben gigacastingokat, hatalmas alumínium présöntvényeket használnak majd a vázszerkezetben. Emellett elhagyják a jelenlegi futószalagos gyártási modellt, és ahelyett, hogy az alkatrészek utaznának egy futószalagon a munkaállomások között, a félkész autók saját magukat vezetik majd oda. A vállalat a Mitsubishi Heavy Industriues technológiájának segítségével azt is megvalósíthatónak tartja, hogy villanyautói 0,1-es légellenállási tényezővel bírjanak. A Reuters összeállítása szerint a jelenlegi legalacsonyabb légellenállással a Lucid Air rendelkezik a piacon, amely áttörte a 0,2-es határt és 0,197-et ért el. A Toyota arról is beszámolt, hogy új eAxle nevű hajtóművei, amelyeket az Aisin és a Denso szállít majd, egy fedél alá hozzák a villanymotorokat és a hajtáslánc egyéb elemeit, ezzel megnövelve a rakteret. A Denso egyébként olyan új szilicium-karbid teljesítményelektronikát is gyárt majd nekik, ami 50 százalékkal csökkenti a villamos hajtás veszteségeit. Megkezdődtek az 1000 kilométeres villanyautó kiszállításai Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!