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 A Zeekr, a Geely fiatal villanyautós márkája azzal próbál kitűnni a Volvo és Polestar testvérek közül, hogy a világ legnagyobb hatótávú villanyautóját jelentette be még tavaly augusztusban. Most végre megkezdődtek az autó kiszállításai. Limitált A Zeekr természetesen nem egyedül érte el ezt a mérföldkövet, partnere a világ legnagyobb akkugyártója, a CATL, amely Qilin (ejtsd: csí-lin) nevű akkupakkját adja a projekthez. Az új akku a modulok nélküli, közvetlenül az akkupakkba integrált cellák harmadik generációja, energiasűrűsége pedig NCM kémia eseten 250 Wh/kg feletti. A Qilin egyébként elsőként a Zeekr 009-es modellben debütált pár hete, ám az egy kevésbé áramvonalas jármű, szerényebb hatótávval. A Zeekr 001 viszont egy közel ötméteres laposabb szedán, amely már eddig is rendelkezett egy nagy, 100 kWh-s aksival. Az új Qilin akkupakk viszont hatalmas, 140 kWh kapacitással rendelkezik, amely az autó speciális, a hatékonyságra kihegyezett egymotoros WE változatát a kínai CLTC szabvány szerint akár 1032 kilométerre is képes eljuttatni. A CLTC persze meglehetősen engedékeny még az európai WLTP-hez képest is, de ettől függetlenül a valóságban valószínűleg 700 km feletti hatótávokra számíthatunk. A szalagcímekért kiáltó hatótáv persze nem jár kis csillagos megjegyzés nélkül. Az autó ára a legnagyobb akkuval a harmadával, 15 ezer dollárral magasabb Kínában, mint az alapváltozaté. Bár ez átszámítva még mindig 20 millió forint alatti árcédulát jelentene, a kínai árakat nem szabad ennyire egyszerűen lefordítanunk – a WE kiadás kb. negyedével kerül többe, mint egy Model 3 Performance, tehát idehaza inkább 28 milliót jelentene. Ennél azonban nagyobb gond, hogy 1000 darabban limitálták a gyártási mennyiséget. Csodálkoznánk, ha ezek az autók nem keltek volna el már mind. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!