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
auto
2024. 04. 20. szombat

Megkezdődtek az 1000 kilométeres villanyautó kiszállításai

elektromos autó

A Zeekr, a Geely fiatal villanyautós márkája azzal próbál kitűnni a Volvo és Polestar testvérek közül, hogy a világ legnagyobb hatótávú villanyautóját jelentette be még tavaly augusztusban.

Most végre megkezdődtek az autó kiszállításai.

Limitált

A Zeekr természetesen nem egyedül érte el ezt a mérföldkövet, partnere a világ legnagyobb akkugyártója, a CATL, amely Qilin (ejtsd: csí-lin) nevű akkupakkját adja a projekthez. Az új akku a modulok nélküli, közvetlenül az akkupakkba integrált cellák harmadik generációja, energiasűrűsége pedig NCM kémia eseten 250 Wh/kg feletti.

A Qilin egyébként elsőként  a Zeekr 009-es modellben debütált pár hete, ám az egy kevésbé áramvonalas jármű, szerényebb hatótávval. A Zeekr 001 viszont egy közel ötméteres laposabb szedán, amely már eddig is rendelkezett egy nagy, 100 kWh-s aksival.

Az új Qilin akkupakk viszont hatalmas, 140 kWh kapacitással rendelkezik, amely az autó speciális, a hatékonyságra kihegyezett egymotoros WE változatát a kínai CLTC szabvány szerint akár 1032 kilométerre is képes eljuttatni.

A CLTC persze meglehetősen engedékeny még az európai WLTP-hez képest is, de ettől függetlenül a valóságban valószínűleg 700 km feletti hatótávokra számíthatunk.

A szalagcímekért kiáltó hatótáv persze nem jár kis csillagos megjegyzés nélkül. Az autó ára a legnagyobb akkuval a harmadával, 15 ezer dollárral magasabb Kínában, mint az alapváltozaté. Bár ez átszámítva még mindig 20 millió forint alatti árcédulát jelentene, a kínai árakat nem szabad ennyire egyszerűen lefordítanunk – a WE kiadás kb. negyedével kerül többe, mint egy Model 3 Performance, tehát idehaza inkább 28 milliót jelentene. Ennél azonban nagyobb gond, hogy 1000 darabban limitálták a gyártási mennyiséget. Csodálkoznánk, ha ezek az autók nem keltek volna el már mind.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.