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
auto
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

Az autóipar forradalma megállíthatatlanul robog előre, és azok az országok, amelyek ebben részt tudnak venni, hosszú távú garanciát kapnak gazdaságuk növekedésére.” – írja Szijjártó Péter saját Facebook oldalán, amelyen bejelentette, hogy újabb akkumulátorgyár épül Magyarországon. A kínai Huayou Cobalt első európai üzemét a Komárom-Esztergom megyei Ácson építi fel, mintegy 520 milliárd forintos gigaberuházással, amihez természetesen állami támogatást is kap.

forrás: facebook.com

A kínai cég a beruházással 900 új munkahelyet teremt. Az évi százezer tonna kapacitásra tervezett üzemben katódot fognak gyártani, elsősorban lítium-ion akkumulátorokhoz. Ahogyan az a cég nevében is szerepel, a vállalat elsősorban a kobaltot tartalmazó anyagok fejlesztésére és gyártására szakosodott.

Szijjártó szerint a „kocka el van vetve”, hiszen ezek a beruházások mindenképpen létrejönnek, a kérdés csak az, hogy melyik ország gazdaságát erősítik majd. A miniszter rámutatott, hogy a beruházás több, mint egymilliárd dollár értékű, amilyenből összesen 159 db volt tavaly a világon és az állam is kiemelten támogatja majd, de ennek mértékét az Európai Bizottság jóváhagyása előtt nem hozzák nyilvánosságra.

A külügyminiszter szerint hazánk nagyon sokat profitál abból, hogy egyfajta kulcsszerepet játszik a keleti és a nyugati cégek összekötésében. Ezen belül kiemelte, hogy Magyarország a világ negyedik legnagyobb kapacitással rendelkező országa az akkumulátorgyártásban, ami kiemelten fontos, hiszen az elektromobilizációs- és klímacélok ezek nélkül a gyárak nélkül elérhetetlenek.

(forrás: Huayou)

Chen Hongliang, a Huayou csoport elnöke elmondta, hogy a beruházás az első Európai Unió területén megvalósuló fejlesztésük, amit kiemelten kezelnek, és a tervek szerint 2026-ban el is indítják a termelést.

A magyar kormány támogatásával évi 100.000 tonna gyártási kapacitású, fenntartható, zöldmezős gyártóüzem épül fel, amely olyan akkumulátorgyártók igényeit fogja majd kielégíteni, mint a CATL, az AESC, az EVE Power és az LGES. A késztermékeket pedig várhatóan a BMW, a Volkswagen és más európai autógyárak elektromos járműveiben fogják használni.

Stratégiai jelentősége van a kínai gyártó Magyarországra településének, tekintettel az éles versenyre, amelyet az Európai Unió karbonsemlegességi vállalása teremtett. A tény, hogy a vállalat Magyarországot választotta európai bázisának helyszínéül, komoly versenyelőnyt teremt az országnak az elektromobilitás terén.

– olvasható a vállalat közleményében.

A Huayou Cobalt Co., Ltd elsősorban kobaltbeszállító, ideértve a kobalt-tetroxidot, kobalt-oxidot, kobalt-karbonátot, kobalt-hidroxidot, kobalt-oxalátot, kobalt-szulfátot és kobalt-monoxidot. A cég központja a kínai Zhejiang tartomány Tongxiang gazdasági fejlesztési zónájában található. Az Amnesty International és az African Resources Watch közös jelentése szerint a Huayou Cobalt leányvállalata, a Congo DongFang International Mining beszerzési forrásként használta a Kongói Demokratikus Köztársaságban működő primitív „kézműves” bányákat, ahol az egész világon vitatott gyermekmunka is előfordul. A vizsgálatot követően az Apple Inc. azt közölte, hogy 2016-ig az Apple akkumulátorainak körülbelül 20 százaléka származott a Huayou Cobalttól.

Zvara Szabolcs

Hiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához.
Összehasonlítás