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 „Az autóipar forradalma megállíthatatlanul robog előre, és azok az országok, amelyek ebben részt tudnak venni, hosszú távú garanciát kapnak gazdaságuk növekedésére.” – írja Szijjártó Péter saját Facebook oldalán, amelyen bejelentette, hogy újabb akkumulátorgyár épül Magyarországon. A kínai Huayou Cobalt első európai üzemét a Komárom-Esztergom megyei Ácson építi fel, mintegy 520 milliárd forintos gigaberuházással, amihez természetesen állami támogatást is kap. forrás: facebook.com A kínai cég a beruházással 900 új munkahelyet teremt. Az évi százezer tonna kapacitásra tervezett üzemben katódot fognak gyártani, elsősorban lítium-ion akkumulátorokhoz. Ahogyan az a cég nevében is szerepel, a vállalat elsősorban a kobaltot tartalmazó anyagok fejlesztésére és gyártására szakosodott. Szijjártó szerint a „kocka el van vetve”, hiszen ezek a beruházások mindenképpen létrejönnek, a kérdés csak az, hogy melyik ország gazdaságát erősítik majd. A miniszter rámutatott, hogy a beruházás több, mint egymilliárd dollár értékű, amilyenből összesen 159 db volt tavaly a világon és az állam is kiemelten támogatja majd, de ennek mértékét az Európai Bizottság jóváhagyása előtt nem hozzák nyilvánosságra. A külügyminiszter szerint hazánk nagyon sokat profitál abból, hogy egyfajta kulcsszerepet játszik a keleti és a nyugati cégek összekötésében. Ezen belül kiemelte, hogy Magyarország a világ negyedik legnagyobb kapacitással rendelkező országa az akkumulátorgyártásban, ami kiemelten fontos, hiszen az elektromobilizációs- és klímacélok ezek nélkül a gyárak nélkül elérhetetlenek. (forrás: Huayou) Chen Hongliang, a Huayou csoport elnöke elmondta, hogy a beruházás az első Európai Unió területén megvalósuló fejlesztésük, amit kiemelten kezelnek, és a tervek szerint 2026-ban el is indítják a termelést. A magyar kormány támogatásával évi 100.000 tonna gyártási kapacitású, fenntartható, zöldmezős gyártóüzem épül fel, amely olyan akkumulátorgyártók igényeit fogja majd kielégíteni, mint a CATL, az AESC, az EVE Power és az LGES. A késztermékeket pedig várhatóan a BMW, a Volkswagen és más európai autógyárak elektromos járműveiben fogják használni. Stratégiai jelentősége van a kínai gyártó Magyarországra településének, tekintettel az éles versenyre, amelyet az Európai Unió karbonsemlegességi vállalása teremtett. A tény, hogy a vállalat Magyarországot választotta európai bázisának helyszínéül, komoly versenyelőnyt teremt az országnak az elektromobilitás terén. – olvasható a vállalat közleményében. A Huayou Cobalt Co., Ltd elsősorban kobaltbeszállító, ideértve a kobalt-tetroxidot, kobalt-oxidot, kobalt-karbonátot, kobalt-hidroxidot, kobalt-oxalátot, kobalt-szulfátot és kobalt-monoxidot. A cég központja a kínai Zhejiang tartomány Tongxiang gazdasági fejlesztési zónájában található. Az Amnesty International és az African Resources Watch közös jelentése szerint a Huayou Cobalt leányvállalata, a Congo DongFang International Mining beszerzési forrásként használta a Kongói Demokratikus Köztársaságban működő primitív „kézműves” bányákat, ahol az egész világon vitatott gyermekmunka is előfordul. A vizsgálatot követően az Apple Inc. azt közölte, hogy 2016-ig az Apple akkumulátorainak körülbelül 20 százaléka származott a Huayou Cobalttól. Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!