PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDkvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDkvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtNS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA5L29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTUuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== 2023 januárjában a finn Verge Motorcycles a CES-en mutatta be TS Ultra nevű csúcskategóriás gépét, ami egyedi dizájnt hozott az amúgy is futurisztikus kétkerekű villanyos géposztályba. A hátsó kerékbe épített agymotorok ma már nem számítanak különösebben újdonságnak, azonban a Verge lyukacsos, középen átlátszó, egyedi megoldása vitathatatlanul és azonnal a vállalat stílusjegyévé vált és lenyűgözte mindazokat, akik élőben láthatták, függetlenül attól, hogy motoroznak vagy sem. Forrás: paultan.org A Verge a TS Ultraval – legalábbis papíron – szenzációs számokat produkált. A kicsit több, mint 200 lóerő mellett 1200 NM nyomaték és 35 perces gyorstöltés is kifejezetten impozánsnak tűnik, de a finnek nem álltak meg itt és május 15-én hivatalosan is bemutatták a Mika Häkkinen Signature Edition változatot, ami ugyan kevésbé erős, de amelynek fejlesztésében a Finnországban nemzeti hősként tisztelt kétszeres Formula 1-es világbajnok nagyon aktívan részt vállalt. Sőt! Annak érdekében, hogy bizonyítsa mennyire komolyan veszi a kétkerekű tervezését ő lett a cég egyik befektetője. forrás: rideapart.com Tapasztalatból tudom, hogy mire van szükség egy gyors, pontos és elegáns jármű kifejlesztéséhez! Ez az elektromos superbike a motorozás jövőjét képviseli.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 nyilatkozta a finn legenda, aki kifejezetten élvezte a tervezést és a tesztelés folyamatát, és nem akarta, hogy pusztán a színek kiválasztásába vonják be. A Verge-nek azonban többre lesz szüksége a hosszú távú fennmaradáshoz a mindössze 100 darab Häkkinen által aláírt motor értékesítésénél. Koncentrálniuk kell olyan modellek kifejlesztésére is, amelyek a különböző felhasználói szegmensek igényeit elégítik ki. A termékpalettájukat mind a városi közlekedés, mind a terepmotorozás irányába bőven van lehetőség még bővíteni, ahogyan a kutatás-fejlesztésbe sem árt befektetniük annak érdekében, hogy az autókhoz hasonló sebességgel növeljék az akkumulátorok hatékonyságát és hatótávját. A speciális aláírt verziók nem csak attól különlegesek, hogy mindegyik sorszámozott. A motorokon egy szénrost páncélzat található, valamint a fényezett felületüket kerámia bevonattal is kezelték, hogy azok a csillogás mellett egyben karcmentesek is legyenek. A rendelhető színek között megtalálható a sötét szürke, az ezüst és a fekete is, hogy az elegánsabb színeket kedvelőket se tántorítsák el a vásárlástól, valamint emlékeztessenek az „ezüst nyíl” fantázianevű F1-es autókra, amivel Häkkinen két világbajnokságot is nyert a királykategóriában 1998-ban és 1999-ben. forrás: rideapart.com Ami a technikai adatokat illeti, a Signature Edition a CES-en korábban bemutatott TS Pro platformra épül. Ülésmagassága 780 mm, tengelytávja pedig 1540 mm. A motor nettó súlya 245 kg, amit 1000 NM forgatónyomaték és 102 kW teljesítmény, vagyis nagyjából 137 LE repít 3,5 másodperc alatt nulláról százra. A gyártó állítása szerint a hajtáslánc olyan hatékony, hogy egyetlen töltéssel akár 350 mérföldes hatótáv is elérhető, ami nagyjából 560 km-nek felel meg. Persze egy ilyen motorral senki nem 80-nal közlekedik szélfogók mögött, így ezt az adatot talán érdemes a helyén kezelni. forrás: Verge Motorcycles A gyorsulás egy dolog, de egy motorral meg is kell tudni állni. Ehhez elől két Brembo M 4.32, egyenként négydugattyús féknyerget és két darab 230 mm-es Galfer tárcsát alkalmaztak. A különleges hátsó kialakítás speciális fékmegoldást kíván, így oda egyedileg tervezett, Verge logóval ellátott, szintén négydugattyús féknyereg és egy 380 mm-es speciális, perifériás Galfer tárcsát szereltek be, ami tökéletesen körbe öleli a hátsó felnibe „fúrt” lyukat. A limitált Verge Mika Häkkinen Signature Editiont akár máris meg lehet vásárolni Észtországban, Finnországban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Monacoban és Spanyolországban potom 80.000 EUR-ért, ami természetesen nettó ár. Ha eljátszunk a gondolattal, hogy kéne egy aláírás a finn legendától, ami egy elektromos motorra épített plaketten van és természetesen hivatalos úton a magyar áfával vásárolnánk meg, akkor mindössze egy jelképes, de nem sértő 38 millió Forintot kell csak átutalnunk valakinek, aki lehetőleg rendelkezik a fent említett országok valamelyikében egy lakcímmel. Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!