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 „Az autóipar forradalma megállíthatatlanul robog előre, és azok az országok, amelyek ebben részt tudnak venni, hosszú távú garanciát kapnak gazdaságuk növekedésére.” – írja Szijjártó Péter saját Facebook oldalán, amelyen bejelentette, hogy újabb akkumulátorgyár épül Magyarországon. A kínai Huayou Cobalt első európai üzemét a Komárom-Esztergom megyei Ácson építi fel, mintegy 520 milliárd forintos gigaberuházással, amihez természetesen állami támogatást is kap. forrás: facebook.com A kínai cég a beruházással 900 új munkahelyet teremt. Az évi százezer tonna kapacitásra tervezett üzemben katódot fognak gyártani, elsősorban lítium-ion akkumulátorokhoz. Ahogyan az a cég nevében is szerepel, a vállalat elsősorban a kobaltot tartalmazó anyagok fejlesztésére és gyártására szakosodott. Szijjártó szerint a „kocka el van vetve”, hiszen ezek a beruházások mindenképpen létrejönnek, a kérdés csak az, hogy melyik ország gazdaságát erősítik majd. A miniszter rámutatott, hogy a beruházás több, mint egymilliárd dollár értékű, amilyenből összesen 159 db volt tavaly a világon és az állam is kiemelten támogatja majd, de ennek mértékét az Európai Bizottság jóváhagyása előtt nem hozzák nyilvánosságra. A külügyminiszter szerint hazánk nagyon sokat profitál abból, hogy egyfajta kulcsszerepet játszik a keleti és a nyugati cégek összekötésében. Ezen belül kiemelte, hogy Magyarország a világ negyedik legnagyobb kapacitással rendelkező országa az akkumulátorgyártásban, ami kiemelten fontos, hiszen az elektromobilizációs- és klímacélok ezek nélkül a gyárak nélkül elérhetetlenek. (forrás: Huayou) Chen Hongliang, a Huayou csoport elnöke elmondta, hogy a beruházás az első Európai Unió területén megvalósuló fejlesztésük, amit kiemelten kezelnek, és a tervek szerint 2026-ban el is indítják a termelést. A magyar kormány támogatásával évi 100.000 tonna gyártási kapacitású, fenntartható, zöldmezős gyártóüzem épül fel, amely olyan akkumulátorgyártók igényeit fogja majd kielégíteni, mint a CATL, az AESC, az EVE Power és az LGES. A késztermékeket pedig várhatóan a BMW, a Volkswagen és más európai autógyárak elektromos járműveiben fogják használni. Stratégiai jelentősége van a kínai gyártó Magyarországra településének, tekintettel az éles versenyre, amelyet az Európai Unió karbonsemlegességi vállalása teremtett. A tény, hogy a vállalat Magyarországot választotta európai bázisának helyszínéül, komoly versenyelőnyt teremt az országnak az elektromobilitás terén. – olvasható a vállalat közleményében. A Huayou Cobalt Co., Ltd elsősorban kobaltbeszállító, ideértve a kobalt-tetroxidot, kobalt-oxidot, kobalt-karbonátot, kobalt-hidroxidot, kobalt-oxalátot, kobalt-szulfátot és kobalt-monoxidot. A cég központja a kínai Zhejiang tartomány Tongxiang gazdasági fejlesztési zónájában található. Az Amnesty International és az African Resources Watch közös jelentése szerint a Huayou Cobalt leányvállalata, a Congo DongFang International Mining beszerzési forrásként használta a Kongói Demokratikus Köztársaságban működő primitív „kézműves” bányákat, ahol az egész világon vitatott gyermekmunka is előfordul. A vizsgálatot követően az Apple Inc. azt közölte, hogy 2016-ig az Apple akkumulátorainak körülbelül 20 százaléka származott a Huayou Cobalttól. Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!