PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjkvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY5L2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLW0tdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Tegnap a hazai sajtó előtt is bemutatkozott a Hyundai Ioniq családjának legújabb szedán tagja az Ioniq 6. A tavaly nyáron leleplezett modell ugyanarra a padlólemezre épül, mint az SUV kategóriás Ioniq 5, viszont a 0,21-es légellenállási együtthatónak köszönhetően annál jóval alacsonyabb fogyasztással és ennek megfelelően magasabb hatótávval kecsegtet. A kétféle akkumérettel (53 és 77,4 kWh) illetve hátsó- és összkerék meghajtással is kapható (utóbbi csak a nagyobb akkuval) autó hátsókerék hajtással és nagy akkuval 18 colos kerekeken WLTP szerint akár 614 km-es hatótávra is képes, de a kisebb akkus belépő modell is elmegy 429 km ugyanilyen szisztémával számolva. A rendkívül áramvonalas autóba ugyanaz a 800 voltos rendszer került, mint a többi e-GMP platformos modellbe, így megfelelő töltőn 10%-ról mindössze 18 percre van szükség a 80%-os töltöttségi szint eléréséhez. Az akkumulátort természetesen a töltőhöz közeledve fűteni és hűteni is tudja a rendszer, hogy a töltés a lehető leggyorsabb lehessen. De a navigáció nem csak az első töltőig, hanem a teljes útvonalra is be tudja tervezni a töltéseket. Az utaskabin kondicionálását hőszivattyús rendszer intézi.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 Az Ioniq 6 az első modell a Hyundai kínálatában, amiben elérhető a LED matrix fényszóró technológia. A 4 sorban, soronként 8 LED-ből álló fényszórók úgy képesek megvilágítani az autó előtti útszakaszt, hogy közben nem vakítják el a többi közlekedőt. Szintén első a Hyundai kínálatában a teljes rendszert lefedő OTA (over the air) frissítés lehetősége, így a jövőben az egyes alrendszereket érintő frissítéseket is meg tudják oldani a szervizek terhelése nélkül. A hazai premieren bemutatott mindkét tesztautó Executive Edition felszereltségű példány volt, ami lényegében minden elérhető extrát tartalmaz, ideértve a digitális tükröket is. A hagyományos tükrök helyére kisebb, áramvonalasabb kamerák kerültek, amelyek képeit a műszerfal széleire tett kisebb kijelzőkön lehet követni. A hagyományos megoldásnál nagyobb látószögű kamera megszünteti a holtteret, bár ennek kipróbálásához jobb autópályára vagy városba kimenni. A 325 lóerős duplamotoros tesztautó gyorsulására nem lehet panasz (5,1 mp álló helyzetből 100-ra), de hiába fekszik jól a kanyarokban is, az Ioniq 6 sokkal inkább egy kényelmes szedán, mint agilis versenyautó. A gyártó a végsebességet egyébként is 185 km/h-ban korlátozza, ami persze maximum a német vásárlókat zavarhatja. Az autó tágas beltere bár eltér az Ioniq 5 belsőjétől, de stílusban nagyon hasonlít hozzá. Az ülések kényelmesek, a felhasznált anyagok kellemesek. A bemutatón megnézhető volt az autó sötét és a világos belsővel is, de én ezúttal is az utóbbit javasolnám. Legnagyobb bánatomra a fekete belső a sajtó számára a jövőbeni tesztekhez kijelölt piros tesztautóba jutott. Az első szállítmányban 20 darab érkezett az Executive Edition felszereltségű nagy akkus, összkerékhajtású Hyundai Ioniq 6-ból, amiből 3,6 millió forint kedvezménnyel 25 millió forintért van még néhány elérhető. Az idén érkező 40-50 példány mindegyike magas felszereltségű, az alacsonyabb felszereltségű változatok ára egyelőre nem ismert. A Hyundai Ioniq 6 mellett bemutatták még a Kona legújabb változatát is, aminek egyelőre csak a hibrid változata érhető el, a tisztán elektromos változat ősszel érkezik Magyarországra. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!