Lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorcellák és modulok közös európai gyártásáról írt alá kedden egyetértési megállapodást a Stellantis autógyártó csoport, valamint a CATL, a világ legnagyobb akkumulátorgyártó vállalata. Az elsősorban a hosszú élettartama, magas hőstabilitása, valamint az NMC (nikkel-mangán-kobalt) cellákhoz képest lényegesen alacsonyabb ára miatt kedvelt LFP kémia alkalmazása a Stellantis szerint kulcsfontosságú lesz abban, hogy kiváló minőségű, tartós és megfizethető elektromos személygépkocsikat kínáljon a B és C szegmensekben. A cégcsoport számításai szerint az olcsóbb technológiának köszönhetően csökkenhetnek a gyártási költségek, miközben a magasabb árú modellekbe szánt NMC cellák gyártása továbbra is változatlanul folytatódik. Az együttműködésről egyelőre kevés részletet osztottak meg a partnerek, de azt elmondták, hogy egyenlő tulajdonrésszel kívánnak közös vállalkozást alapítani, amelynek célja a Stellantis Európában készülő villanyautóinak akkumulátorral való ellátása egy újonnan épített helyi gigagyárból. A lehetséges helyszínekről nem beszéltek a felek, a közös tervek véglegesítéséhez ugyanis még néhány hónapra szükségük van.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 A Dare Forward 2030 stratégiai terv részeként a Stellantis 2030-ra 100%-os részarányt kíván elérni villanyautóival az európai értékesítési mixben, a szükséges akkumulátorok biztosításához pedig a CATL-lel való együttműködésen túl három másik gigagyár építése is a tervei között szerepel. Kínai villanyautó-márkát hoz Európába a Stellantis Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!