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
auto
2024. 05. 06. hétfő

Kínai villanyautó-márkát hoz Európába a Stellantis

üzlet

Szinte pontosan egy évvel ezelőtt, 2022 október közepén írtuk meg, hogy Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója azt fontolgatta, hogy vállalata teljesen kivonulhat Kínából – legalábbis ami a helyi gyártást illeti. De mivel az ázsiai ország a világ legnagyobb autópiaca, azért nem ették annyira forrón azt a kását.

Most új stratégiát találtak ki, egy helyi villanyautó gyártóban vettek 21 százalék részesedést.

Nagy lépés

A Stellantis még tavaly döntött úgy, hogy megszünteti a kínai Guangzhou Automobile Grouppal kötött együttműködését, és az alacsony eladási számok miatt felhagy a Jeep márka helyi gyártásával.

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

Kiakadt a Stellantis vezére

Ekkoriban az is felmerült, hogy másik, a Dongfenggel üzemeltetett vegyesvállalatukat is beszántják, és a továbbiakban nem készül majd se Citroën se Peugeot az országban, hanem mindent importálnak – ha egyáltalán maradnak.

Most éles irányváltással mégis a kínai jelenlét mellett döntöttek, amikor bejelentették, hogy 1,6 milliárd dollárért 21 százalékot vásárolnak a Leapmotor kínai villanyautó gyártóban.

A tárgyalások tényéről először augusztusban írtunk, és úgy néz ki az akkori pletykák beigazolódtak. A Leapmotor egy eléggé kis szereplő a 27 milliós kínai autópiacon, tavaly csak 111 ezer járművet értékesített, de korábban állítólag a Volkswagen is érdeklődött iránta.

Leapmotor C01 (forrás: autohome.com)

Az új megállapodás részeként a két cég létrehoz egy holland bejegyzésű leányvállalatot is, amelyben a Stellantis 51 százalékkal bír majd, és exkluzív jogokat kap a Leapmotor termékeinek exportjára, valamint Kínán kívüli gyártására.

Balra Carlos Tavares a Stellantis, jobbra pedig Zhu Jiangming, a Leapmotor CEO-ja. Forrás: Stellantis.

Egyébként hivatalosan az amerikai, francia, német és olasz márkákat egyesítő Stellantis is holland központtal rendelkezik, így a döntés logikus, közel tartja az új céget a konszern felsővezetéséhez.

A kínai jelenlét kapcsán Tavares őszintén fogalmazott:

Nem voltunk eddig túl sikeresek Kínában, ezért inkább egy kínai partnerre támaszkodunk. Akkor van a legjobb esélyed Kínában nyerni, ha azt egy kínai céggel közösen próbálod meg – nyilatkozta a Stellantis vezére.

A kínai autók exportja 2024 második felében kezdődhet meg, és a Stellantis azt várja, hogy ez a lépés segít teljesíteni európai elektromos célkitűzéseit – írja az Automotive News Europe.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.