A tavaly október vége óta tartó sztrájk egyelőre nem hozta meg a kívánt eredményt, a Tesla Model Y lett az ország legnagyobb darabszámban eladott autója, és a vállalat a legtöbb felfüggesztett szolgáltatásra talált alternatív megoldást. Most egyszerre enyhítenek és szigorítanak a svéd szakszervezetek. Nem látni, hogyan lesz ennek vége. Két és fél hónap A svéd IF Metall által szervezett sztrájk nem hozta meg a kívánt eredményt – olyannyira nem, hogy még a Tesla alkalmazottainak is csak egy része csatlakozott hozzá, sőt volt olyan szakszervezeti tag, akit a hírek szerint kizártak, mert egy idő után újra felvette a munkát. Az IF Metall sztrájkját időközben több más szakszervezet is elkezdte támogatni, először az érkező autókat nem voltak hajlandóak kirakodni a kikötői munkások, később már a rendszámtáblák kiszállítása is problémákba ütközött, és hetek óta a szemetet sem szállítják el a vállalat szervizeiből, szalonjaiból. Forrás: @NicklasNilsso14, X Kétségkívül az egyik legvitatottabb lépés az volt azonban, hogy a szakszervezetek megtiltották a fényező és lakatosműhelyekben, független szervizekben dolgozó tagjaiknak, hogy Teslákat javítsanak. Most ezen a döntésen enyhít átmenetileg, és korlátozott mértékben az IF Metall, ugyanis most engedélyezik, egyes autók megjavítását, hogy enyhítsenek a vétlen félként a sztrájkba belekevert autótulajdonosok problémáján. Az enyhítésnek azonban van pár fontos kitétele: nem vonatkozik a Tesla márkaszervizeire, csak a sztrájkban résztvevő független szervizekre, az enyhítés csak február 19 és április 30 között lesz érvényben, csak a közlekedésre alkalmatlan állapotban lévő, balesetes és biztosított autókra terjed ki, nem lehet olyan autót megjavítani, amely összetört, de ettől még használható. Töltő-stop Egy másik vonalon azonban újabb frontot nyitnak. A sztrájkhoz ugyanis március 4-ével csatlakozik a Seko nevű szakszervezet is, amelyhez többek között az energiaiparhoz kapcsolódó munkahelyek is tartoznak. A döntés értelmében márciustól nem helyezhetnek üzembe a szakszervezet tagjai új Tesla töltőket, és nem javíthatják ki a hibákat sem. Ez egyébként nem magukat a töltőoszlopokat, azok telepítését vagy javítását, hanem az elektromos hálózattal történő összekapcsolást, illetve az ehhez szükséges berendezések telepítését és szervizelését érinti. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!