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
auto
2024. 04. 23. kedd

Magyarországra érkezett a Jeep Avenger

elektromos autó

Ma délelőtt idehaza is bemutatta a sajtónak és a kereskedőknek az eddigi legkisebb autóját a Jeep. Az Avenger néven tavaly szeptemberben bejelentett autó a modellpalettán a Renegade alá érkezik, és bár az olasz és spanyol piacokon lesz belőle 1,2-es benzinmotoros változat is, Magyarországra csak tisztán elektromos hajtáslánccal kerül forgalomba.

A Jeep Avenger nettó 50,8 kWh (bruttó 54 kWh) kapacitású akkumulátora 102 db NMC 811-es kémiájú cellából épül fel, amit hatosával modulokba rendeztek. Ezekből a modulokból került 17 az alulról a terepjáráshoz extra védelemmel megerősített akkupakkba. A WLTP kombinált ciklusa szerint 400 km-es hatótávú autó városban akár 550 km megtételére is képes.

Az akku mellett a hajtáslánc többi eleme is ismerős lehet a Stellantis kis- és középkategóriás autóiból, ami nem meglepő, hiszen az Avenger ezekkel osztozik közös platformon. A töltési teljesítmény így maximum 100 kW lehet, aminek köszönhetően 20 százalékról 80 százalékra akár 24 perc alatt is feltölthető az autó. A fedélzeti töltő váltakozó áramú (AC) forrásból maximum 11 kW-os töltési teljesítményt tesz lehetővé.

A mutatós B kategóriás SUV, vagy városi terepjáró a rokonságtól teljesen eltérő, egyedi külsőt kapott. A megemelt futómű 200 mm-es hasmagasságot eredményez, ami több, mint a kategória átlaga. A jó hasmagassághoz 20 fokos első és 32 fokos hátsó terepszög is tartozik, amit 20 fokos rámpaszög egészít ki. A dizájnerek igyekeztek a lehető legtöbb Jeep arculati elemet átemelni ebbe a szegmensbe, és a Jeep örökséget apró logók formájában az autó számos pontján is elrejtették.

A lengyelországi Tychyben készülő autó első példányai nyár elején érkeznek Magyarországra, a kereskedői rendeléseket a nyár második felében tudják kiszállítani. A nagyobb európai piacokon kínált legalacsonyabb, felszereltségi szint Magyarországon nem lesz elérhető, nálunk a Longitude változattal 15.990.000 forintos alapáron indul az értékesítés. Ez már tartalmazza a 16“-os könnyűfém felniket és az EcoLED fényszórókat is. Ebben a csomagban technológiai fronton a sofőr előtt 7“-os, középen 10,25“-os kijelző, lejtmenetvezérlő, digitális klíma, tempomat, tolatóradar, vészfék asszisztens és sávelhagyás gátló jár az autóhoz. A következő, Altitude nevű szinten 1“-lal nagyobb kerekek, a 7“-os helyett 10,25″-os sofőr előtti kijelző, adaptív tempomat, érintés nélküli csomagtér nyitás és kulcsnélküli indítás is alaptartozék. A 360 fokos nézetet is adó tolatókamerához, az ülésfűtéshez, a kettes szintű vezetői asszisztenshez illetve további extrákhoz a Summit néven futó felszereltségi szintet kell választani.

A Jeep természetközeli márkaként igyekszik zöldülni, így 2030-ig globálisan az értékesítésnek 50%-át tervezik valamilyen formában elektromosítani. 2026-tól azonban már minden SUV modelljükből elérhető lesz tisztán elektromos változat is, így nincs akadálya, hogy Európában az értékesítés akár már 2030-ra 100%-ban elektromos legyen. A Jeep 2025-ig négy teljesen elektromos modell bemutatását tervezi.

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.