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 A Honda és a Nissan vezetői nagyjából egy órája jelentették be, amit már napok óta sejteni lehetett: egyesül a két vállalat. Ezeket a részleteket árulták el. A Honda viseli a nadrágot Bár hivatalosan egy új holding cég alatti egyesülésről van szó, az új vállalat vezetését a Honda jelöli ki, így a történet sokkal inkább tűnik a Nissan bekebelezésének, mint egyenlő felek frigyének. A második és harmadik legnagyobb japán autógyártó egyesüléséhez csatlakozhat akár a lényegesen kisebb Mitsubishi Motors is. Az ipari óriás autógyártó leányvállalata a 3,5-4 milliós Hondához, illetve Nissanhoz képest mindössze évi nagyjából 750-800 ezer autót értékesít, ráadásul utóbbi a részvényei negyedét is birtokolja, de adtak nekik választási lehetőséget, január végéig dönthetik el, csatlakoznak-e a holdinghoz. A részletek letárgyalása még csak most kezdődik majd, de a fontosabb dátumok már kiderültek. Így a következő mérföldkő a Mitsubishi döntése lesz, azután pedig június végig kell véglegesíteni a megállapodást. A vállalatok részvényesei 2026 áprilisában bólinthatnak rá a megállapodásra, a holding pedig 2026 augusztusáig jön majd létre és ekkor léphet tőzsdére is. Ekkor mind a Honda, mind a Nissan részvényeit kivezetik a tokiói tőzsdéről. Az is tiszta már most is, hogy ki lesz a főnök. Az igazgatók többségét és az új cég elnökét is a Honda jelölheti ki. A holding nevéről és székhelyéről még nem döntöttek. A frigyet részben azért előzi meg egy viszonylag hosszú jegyesség, mert mindkét cég szeretné kicsit rendbe hozni pénzügyeit, mielőtt egyesülnek. Azt már most látják, hogy a hazai és az amerikai piacon sok az átfedés a palettában és a gyártási kapacitásban, de a cél nem a racionalizálás minden áron, hanem hogy a két cég egymás erősségeire építve növelje az eladásokat és a közös K+F programokkal és az elektrifikáció együttes fejlesztésével csökkentsék a költségeket. Ezzel együtt azt mondták, minden nem maradhat úgy örökké, ahogy most van – azaz nem marad meg minden gyár és modell minden piacon. Példának hozták Észak-Amerikát, ahol a Honda jó hibrid hajtáslánccal rendelkezik, míg a Nissannak ezen a ponton gyenge a felhozatala, ellenben jó a pickupjainak szerkezeti felépítése. Így egy Honda hajtásláncos, Nissan vázas pickup logikus lépés lehet. Újságírói kérdésekre a Honda és a Nissan részéről válaszul elmondták, hogy a döntés egyelőre nem befolyásolja a más autógyártókkal kötött megállapodásokat. Így a Nissan továbbra is együttműködik a Renault-val, a Honda pedig a GM-mel. A Mitsubishi vezetője pozitív döntésként értékelte a két cég egyesülését és, mint mondta, január végéig megvitatják, belépjenek-e a holdingba. Számukra mindenképp előny lenne a fejlesztési költségek csökkentése – tette hozzá. Ha a hármas frigy létrejön, az új vállalat évi nyolcmillió autót adhat el és a 11 milliós Toyota mögött a világ második vagy harmadik legnagyobb autógyártója lehet – írja az Automotive News. A világ harmadik legnagyobb autógyártója van születőben Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!