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 A Nissan bajaira a Honda lehet a gyógyír, de a hírek szerint akár a Mitsubishi is csatlakozhat az új vállalathoz. Ha létrejön a frigy, ez lesz a világ harmadik legnagyobb autógyártója. Koncentráció A Nikkei Asia információi szerint megkezdődtek az egyesülésről szóló tárgyalások a Nissan és a Honda között és arról is szó van, hogy az előbbi 24 százalékos tulajdonában lévő Mitsubishi is csatlakozna az új vállalathoz.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 A jelenlegi tervek szerint létrehoznának egy közös holding céget, amely a három vállalat tulajdonosa lenne – tehát technikailag nem arról van szó, hogy a Honda bekebelezné a két másik márkát. A lap kérdésére az érintettek csak hárítottak. A Nissan és a Honda azt hangsúlyozta, hogy ők még nem jelentettek be semmiféle egyesülést, és ahogy márciusban már jelezték „a két cég az együttműködés lehetséges formáit vizsgálja, hogy egymás erősségeire építhessenek”. A Nissanban kisebbségi tulajdonos Renault azt mondta, hogy nincsenek információi a megbeszélésekről és nem akarja kommentálni a hírt. Az átalakuló Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség egyébként eddig sem jelentett közös céget, inkább stratégiai együttműködést, amelyet a kereszttulajdonlás erősített meg. A franciák a cégek megállapodása értelmében az elmúlt év során 43-ról 15 százalékra csökkentették részesedésüket a Nissanban. A Nissan résztulajdonában lévő Mitsubishi szintén nem kívánta kommentálni a híreket. A 2023-ban a Honda 3,85 millió, a Nissan 3,3 millió, a Mitsubishi pedig 790 ezer autót adott el, így, ha létrejön a frigy, az új holding a Toyota és a Volkswagen Csoport mögött a világ harmadik legnagyobb autógyártója lenne. A hírek hatására a Nissan részvényei 23,7 százalékos erősödéssel nyitottak a tokiói tőzsdén – írja a Nikkei Asia. Nyomás A Nissan mostanra már jól ismert pénzügyi nehézségei mellett egy másik, eddig a nagyközönség számára ismeretlen tényező is siettette a két cég tárgyalásainak felgyorsítását. A Nikkei Asia mostanra azt is megtudta ugyanis, hogy reális veszélye volt annak, hogy a Foxconn felvásárolhatja a Nissant és így tajvani tulajdonba kerülhet a japán autógyártó, amit a menedzsment szeretne megakadályozni. A Foxconn a világ legnagyobb elektronikai bérgyártója, rengeteg ismert márka terméke készül az ő gyáraikban. 192 milliárd dolláros árbevételével 2023-ban a világ 20. legnagyobb cége volt a vállalat. Az elektronikai óriás természetesen rengeteg kapcsolódó iparágban próbál terjeszkedni és az utóbbi években az egyik ilyen irány a villanyautók és önvezető járművek gyártása. Nem szerényebb célt tűztek ki maguk elé, minthogy hosszú távon a világ (villany)autógyártásnak 40 százaléka az ő kezükben legyen. Elektromos egyterűje is lett az iPhone gyártójának A cég már eddig is nyújtott különböző mérnöki és gyártási szolgáltatásokat más autógyártóknak az elektromos modelljeikhez, ám a közelmúltban saját modellek fejlesztésébe kezdett. Ehhez egy tapasztalt autóipari szakembert is igazoltak, mégpedig azt a Seki Junt, aki korábban a Dongfeng-Nissan vegyesvállalat elnöke és a Nissan anyavállalat helyettes COO-ja, egyik legmagasabb rangú vezetője volt. Seki 2023 óta vezeti a Foxconn villanyautós részlegét és egyik célpontja korábbi munkáltatója a Nissan lett, amely árfolyamának csökkenése lehetőséget teremtett a bevásárlásra. A japán cég az utóbbi hónapokban lett figyelmes arra, mi készül a háttérben. A felvásárlással a Foxconn egy jól csengő márkanév mellett autógyártó infrastruktúrát és globális kereskedői és szervizhálózatot szerezne, ami felgyorsítaná terveiket. Állítólag a Renault által egy vagyonkezelőnek átadott 22,8 százalékos részesedés keltette fel a Foxconn érdeklődését, ezt próbálták megszerezni. Egy éve van hátra a Nissannak? Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!