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 A müncheni gyár két év múlva már csak a márka elektromos autóit gyártja majd. Addig még sok a munka, de jól haladnak. Központi átállás A BMW müncheni gyára immár 103. éve gyárt autókat és belső égésű motorokat – 50 országból 7800-an dolgoznak itt. Másfél éve mi is jártunk a gyárban.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 Galéria: Így készül a BMW i4 Maga a bejelentés, miszerint cég ikonikus, négyhengeres motort szimbolizáló főhadiszállása mellett működő gyár 2027-re az elektromos modellekre vált, nem új keletű, ezt már tavaly januárban bejelentették. Most az átalakítás előrehaladtáról beszélgetett az Automobilwoche német szaklap a gyár vezetőjével, Peter Weberrel. Weber elmondta, hogy jól haladnak az átalakításokkal, a különböző egységekben folyik a gépészet telepítése és a terveknek megfelelően 2026-ban megkezdődik itt a Neue Klasse gyártása. A cég korábbi nyilatkozatai alapján jelenleg úgy tudni, az első Neue Klasse modell az új debreceni gyárban készül majd és ez az iX3 utódjának tekinthető Neue Klasse X névre hallgató tanulmányautóból fejlesztett SUV lesz. A müncheni üzem elvileg a jelenlegi 3-as sorozat méreteihez közelítő új ötajtós modellt kezdi majd gyártani. A német gyár átépítése három fő épületet érint, ezekben készülnek a karosszériaelemek, zajlik a végszerelés, illetve kap helyet a logisztika. A 650 millió eurós projektet úgy kell levezényelni, hogy közben ne akassza meg a napi 900-1000 autó gyártását az üzemben. A karosszériaelemeket egy új, három szintes, 18 ezer négyzetméteres épületben gyártják majd, amely jelenleg épül. A logisztika és a végszerelés két épülete is hasonló léptékű, 35 méter magas és összesen 46 ezer négyzetmétert foglalnak magukba. Weber elmondta, hogy a gyár már 2016 óta foglalkozik PHEV modellek előállításával, 2019-ben pedig az i4 megjelenésével elkezdték az elektromos autók gyártását is. Véleménye szerint az, hogy München 2027 végére teljesen átáll a villanyautók gyártására, nem egyszerűen azért fontos, mert biztosítja a régi gyár jövőjét, hanem sokkal inkább azért mérföldkő, mert ez lesz az első üzemük, amely meglépi ezt a váltást és mindezt úgy, hogy közben zavartalanul folyik a termelés. Az első Neue Klasse a gyárban csak a kezdet, hamarosan több új elektromos modell követi majd. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!