Nem volt problémáktól mentes az elmúlt három hónap az Opel számára: előbb az Ampera-E értékesítése körül adódtak gondok, majd augusztus 1-től az 1929 óta a General Motors tulajdonában lévő márkát megvásárolta a francia PSA Csoport. A legelső elektromos modelljük, melyet Európán kívül Chevy Boltként ismernek, hatalmas kereslettel találta szemben magát a piacon, melyre a gyártó nem volt felkészülve. Mivel a gyártási kapacitás képtelen volt lehetővé tenni az európai igények kielégítését, múlt hónapban az Opel megkérte a norvég kereskedőket (mivel ebben az országban a legnagyobb a kereslet), hogy ne vegyenek fel több megrendelést az autóra. Akik ezután jelezték, hogy szeretnének vásárolni, azokat egy várólistára helyezték, szerződéskötés nélkül. A dolgok mostanra odáig fajultak, hogy az Opel, felismerve a hatalmas igényt és a benne rejlő profitmaximalizálási lehetőséget, megemelte az Ampera-E árát, még azok számára is, akikkel szerződésben megegyezett az eredeti árban. Ez az árnövekedés átszámítva közel másfél millió forint ráfizetést jelent a vásárlóknak, azonban az Opel tagadja, hogy bármi köze lenne a változtatáshoz, szerinte a történtek a tulajdonosváltásnak tudhatók be. Opel Ampera-E A drámai helyzet megoldására az új vezérigazgató, Michael Lohscheller bejelentette az Opel és a PSA közös stratégiáját, melynek elsődleges célja természetesen a pénzügyi válság leküzdése. Ennek érdekében a legfontosabb az operatív marzs 2%-ra emelése 2020-ig, majd 6%-ra 2026-ig, aminek következtében eleinte évente 1,1, majd a második szakaszban 1,7 milliárd eurót spórolnának meg, csökkentve az előállítási költségeket, és növelve a versenyképességet. A megtakarításokhoz hozzájárul majd az is, hogy az Opel és a Vauxhall autók gyártását a PSA Peugeot/Citroënnel közös platformon végzik. Jó hír a szentgotthárdi gyár számára, hogy állítólag az európai üzemek nincsenek veszélyben, és elbocsátásoktól sem kell tartani. Továbbá az Opel kiszabadul a kontinens határain túlra is, és 2022-re 20 új piacot hódíthat meg, köztük Kínát és a Közel-Keletet is. És végül, de nem utolsó sorban, a PSA stratégiája a jövőre nézve villanyautókat is tartogat számunkra: 2024-re az összes modell megjelenik teljesen elektromos, vagy plug-in hibrid formájában is, de előtte még az Opel 2020-ig piacra dobja a Grandland X hibrid modelljét, illetve a következő generációs Corsát. Az elektromos modellek hirtelen bekerüléséről a kínálatba Carlos Tavares, a PSA vezetője így nyilatkozott: „Ha visszanézünk a vállalat elmúlt 15 évére, látható, hogy nem volt felkészülve a jövőre. Nem haladt azon az úton például, hogy be tudja tartani az európai CO2 kibocsátásra vonatkozó követelményeket. Azt is fel kell ismernünk továbbá – őszinte és békés módon -, hogy a vállalat több, mint 10 milliárd dollár veszteséget halmozott fel, 30 000-nél is több munkahelyet szüntetett meg, és három pontnyi részesedést vesztett az európai piacon ebben az időben. Ez tény.” Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!