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
auto
2024. 12. 04. szerda
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPWJ4c2dkcWlicnVuZHN1aWh4cXJqY2trZGJ2bGkvc3RwYXJhbT1xamxsbGxqb2hxL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUdyYW5kbGFuZC1hbHdheXNvbi1WTi1HcmFuZGxhbmQtUFJPTU8tRElTLVJFUy1SRSZ1dG1fdGVybT0yMDI0JnV0bV9jb250ZW50PTEzMDB4NjAwIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2dkZWh1LmhpdC5nZW1pdXMucGwvaGl0cmVkaXIvaWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9YnhzZ2RxaWJydW5kc3VpaHhxcmpja2tkYnZsaS9zdHBhcmFtPXFqbGxsbGpvaHEvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PS91cmw9aHR0cHM6Ly93d3cub3BlbC5odS9hamFubGF0b2svb3NzemVzL29wZWxlbGVrdHJvbW9zdGFtb2dhdGFzLmh0bWw/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249R3JhbmRsYW5kLWFsd2F5c29uLVZOLUdyYW5kbGFuZC1QUk9NTy1ESVMtUkVTLVJFJnV0bV90ZXJtPTIwMjQmdXRtX2NvbnRlbnQ9MTMwMHg2MDAnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL29wZWwtZ3JhbmRsYW5kLTY1MHgzMDAtMjQxMTI2LmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIvb3BlbC1ncmFuZGxhbmQtMTMwMHg2MDAtMjQxMTI5LmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIvb3BlbC1ncmFuZGxhbmQtMTMwMHg2MDAtMjQxMTI5LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+PElNRyBTUkM9Imh0dHBzOi8vZ2RlaHUuaGl0LmdlbWl1cy5wbC9fW1RJTUVTVEFNUF0vcmVkb3QuZ2lmP2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPWxoeHZ6bXZscGZ5em13a3h4eWx5dGNxa2R2cWUvc3RwYXJhbT13aG5vZXJmZmNhL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0iIC8+DQo=

Személyes történet rovatunk interjúalanya ezúttal Jimmy, aki szintén nem most kezdte a villanyautózást. Szinte minden elektromos autót kipróbált már, de nem veti meg az elektromos robogókat és a villanyrollert sem. Ma már mindenhova villanyautóval jár, és el sem tudja képzelni, hogy visszatérjen a környezetszennyező autókhoz.

Mióta jársz villanyautóval? Miért döntöttél úgy, hogy elektromos autóra váltasz?

Régóta érdekelt a technológia, és miután az egyik ismerősöm vett egy Nissan Leafet 2014 decemberében, személyesen is megnéztem. Elkezdtem beleásni magamat a tudnivalók rengetegébe, így egyre szimpatikusabbá vált ez a közlekedési forma. Azóta minden lehetséges formában az elektromobilitást használom, roller, pedelec kerékpár, robogó és autók formájában. Szenvedélyemmé vált az elektromobilitás…

Mi volt az a pont, amikor rájöttél, hogy ez a jövő?

Ahogy aktívan használni kezdtem az első e-autómat, kezdtem teljesen átszellemülni, természetesen nagyban hozzájárultak azok az információk, amelyeket nap mint nap szereztem a különböző forrásokból. Abszolút egyértelművé vált számomra mindezen ismeretek, tapasztalatok után, hogy a fenntartható fejlődés és a jövő megtestesülése az elektromobilitás. Számomra a töltés egy természetes velejárója az e-mobilitásnak, melyet általában aktívan töltöttem már akkor is. Sokkal nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb és kategóriákkal rentábilisabb közlekedési forma, a környezet közvetlen védelméről nem beszélve.

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

Mi jellemző a mindennapi közlekedésedre? Hány km-t mégy egy nap általában?

Minden nap használok e-járművet: városi ügyintézésre e-scooterrel járok, ami 3 illetve 4kw-os, rendkívül kényelmes, gyors, praktikus eszközök, abszolút villanyautós jellemzőkkel. Hangtalan suhanás, nyomatékos gyorsulás, verhetetlen üzemeltetési költségek. 100 km-es körzetben Peugeot Iont, nagyobb távokra Renault Zoet és Tesla Model S-t használok. A töltések közötti „holtidőt” elektromos rollerrel hidalom át, akár 5-10 km-es távolságokra is elmerészkedek vele. Az első hosszabb utam Szlovákia átszelése volt egy 24 kWh-ás LEAF-fel, majd többször is mentem 1800 km-t 2 nap alatt Renault Zoeval. Leghosszabb megtett táv 1 nap alatt 1870 km Tesla Model S-sel.

A hétvégi, családi programokat is meg tudjátok oldani villanyautóval?

Egyénileg és családdal is rendszeresen járunk 1 vagy akár néhány nap alatt megközelíthető távokra, 2 kislányunk már ebben nevelkedett, nem is nagyon hajlandóak hagyományos üzemű autóba ülni, feszültek, ingerültek. Legjobb igazolás a mikrorezonancia fizikai testünkre ható negatív hatására. Tudatosan tervezzük ezeket az utakat, az aktív kikapcsolódás ideje alatt a legkisebb jármű is feltölthető. Nincs olyan, hogy nem tudunk eljutni villanyautóval valahová, utazási céljainkat ennek megfelelően választjuk. Jelige : „Nem az a kérdés, hogy menjünk-e, hanem, hogy merre menjünk!” EZ EGY HATALMAS PSZICHOLÓGIAI KÜLÖNBSÉG!!!

Mi volt a leghosszabb út, amit villanyautóval tettél meg?

Peugeot Ionnal: 470 km 2 nap alatt, Renault Zoéval 1800 km 2 nap alatt, Tesla Model S-sel 1870 km 1 nap alatt.

Milyen autót használsz? Miért erre a típusra esett a választásod?

Peugeot iON: a városi mindenes – bőven elegendő városi dinamika, remek pakolhatóság, könnyű parkolás, legendás megbízhatóság, Renault Zoe: a leggyorsabban tölthető villanyautó zseniális energiahatékonysággal párosítva, Tesla Model S: egyszerűen a legjobb

Hol és mikor töltöd leggyakrabban a villanyautód? Tudod-e otthon tölteni az autód?

A Peugeot Ion és a Tesla Model S esetén leggyakrabban villámtöltőt használok, közben kitakarítom az autót is. A Renault Zoe nem igényel villámtöltőt, számára a 22 kW vagy az ipari töltő abszolút gyors töltést jelent. Ritkábban balanszírozási célzattal 220 V-os töltést is alkalmazok.

A vásárlás előtt készítettél-e gazdaságossági/megterülési számítást, mi volt annak az eredménye, s az mennyire igazolódott be a valóságban?

Már a kezdetektől egyértelművé vált számomra, hogy dimenziókkal rentábilisabb egy villanyautó, nagyon számolgatnom sem kellett.

Ha egy dolgot kellene kiemelni a villanyautózással kapcsolatban, akkor mi lenne az?

Rezonanciamentes utazási környezet, nyomatékos köntösbe csomagolva Eco, azaz + előjellel. A fenntartható mobilitás legjobb példái.

A következő autód is elektromos lesz?

Csakis, visszafelé az időben nem megyünk. A villanyautózás a jövő a jelenben.

Villanyautósok