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
auto
2024. 04. 26. péntek

Olaszország vitathatatlanul a valaha készült leggyorsabb és legpompásabb álomautók otthona, mely olyan világszerte jól ismert és máig aktívan működő autógyártóknak ad helyet, mint a Ferrari, Lamborghini, Pagani, vagy a Maserati. Ezen vállalatok kivétel nélkül történelmet írtak legendásan erős sportautóikkal, melyekkel csak egyetlen probléma van: belsőégésű motor mozgatja őket. Márpedig mostanra számos gyártó bebizonyította, hogy az elektromos meghajtás nem csupán a döcögős városi közlekedés során tud előnyös lenni, hanem a versenypályán is, ugyanis jóval nagyobb teljesítmény sajtolható ki egy-egy jól összerakott villanymotorból, mint az idejétmúlt füstös technológiából. A híres tervezőcsapatból megalakult villanyautó-gyártó, a Pininfarina pedig most pontot tesz a vita végére, új fejezetet nyit az olasz autóipar történelmében, és megépíti minden idők legerősebb olasz sportautóját.

Az eddig PF0 kódnéven emlegetett hiperautó most már valódi nevet is kapott, mégpedig az olasz dizájncenter alapítója után a Battista névre lett keresztelve. Az már korábban is nyilvánvaló volt, hogy a Pininfarina nem holmi hétköznapi villanyautóval fogja indítani karrierjét, a napokban azonban új információkat tett közzé a gyártó, amelyek szerint a cél nem más, mint egy Formula 1-es autónál kétszer erősebb járművet építeni. Ehhez az olaszok 1900 lóerőt pakolnak a kocsiba, amit a Rimac horvát start-uppal közösen fejlesztett padlólemez fog tartani, és amivel a Battista 2 másodperc alatt felér 0-ról 100 km/h-ra. A végsebesség állítólag meghaladja majd a 400 km/h-t, hatótávnak legalább 450 kilométert ígér a vezérigazgató, valamint a vállalat egyúttal saját töltőhálózat kiépítését is fontolgatja a villanyautó számára.

Lepel nélkül a 2019-es Genfi Autószalonon láthatjuk a Battistát

Nem is kérdés, hogy a fogyasztók többsége nem csak a brutális gyorsulástól, hanem az árcédulától is elájulna, az autóért ugyanis körülbelül 650-800 milliót kell majd fizetni az értékesítés 2020 őszi kezdetekor. Minden egyes Battista kézzel fog készülni egy Torino melletti gyárban, így nem is fogunk sűrűn találkozni vele az utakon. A tervek szerint mindössze 150 darab lát belőle napvilágot. A borsos ára ellenére az Egyesült Államokba szánt 50 darab többségét már le is foglalták a potenciális vásárlók, de az európaiaknak és az ázsiaiaknak is lesz lehetőségük 50-50 darabot megszerezni. A villanyautó egyébként sikeres lehet a Ferrari rajongóinak körében is, ugyanis több stílusjegyet is magán hordoz a sportmárka modelljeiről, köszönhetően annak, hogy a két csapatot számos szál fűzi egymáshoz.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.