Az igazi ínyencek álomautója lesz a Pininfarina villanyautó-gyártó első modellje

A Pininfarina idén márciusban jelentette be sokak meglepetésére, hogy hamarosan nem csupán egy népszerű tervezőcsapat lesz, mely a legnagyobb autógyártók számára készít látványos koncepciókat, hanem a vállalat vezetőinek régi álmait megvalósítva önálló gyártóvá válik, és belevág saját tanulmányainak megépítésébe. Az olasz dizájnerek ráadásul nem hajlandók az idejét múlt hagyományos meghajtással tönkretenni autóikat, ezért kizárólag teljesen kibocsátásmentes elektromos modelleket fognak piacra dobni, melyek mindegyike valamely népszerű füstös modell vásárlóiért indul harcba, s ehhez az anyavállalat, az indiai Mahindra biztosítja az anyagi hátteret. A villanyautó-márkává válás kihirdetése mellett a Pininfarina nagy vonalakban felvázolta a terveit is a jövőre nézve, mely a legelső elképzelések szerint négy tisztán elektromos modellt jelent a következő öt évben. A legelső típus egy hiperautó lesz 2020 környékén. Ugyan a Pininfarina Automobili néven megalakult gyártó – élén Michael Perschke korábbi Audi India főnökkel – részletesebb ütemtervet az április 14-ei római Formula E futam idejére ígért, a következő évtized legelejére várt szupererős sportautó érkezését most, egy nappal korábban a Mahindra a Pininfarina márka hivatalos elindításával együtt megerősítette, és néhány új információt is elmondott a kocsiról.

EZT OLVASTAD MÁR?  Zöld rendszám: 2018. február 1.
A 2020-ban érkező hiperautóról ugyan még nem láthattunk képeket, a Pininfarina H2 Speed üzemanyagcellás koncepció jól mutatja a gyártó által képviselt irányvonalat a tervezésben

Azt már márciusban biztosra lehetett tudni, hogy a jelenleg PF-Zero kódnéven futó hiperautót kulcsfontosságú zászlóshajónak szánja a cég, és ennek megfelelően a lehető legnagyobb teljesítmény kisajtolása érdekében a horvát Rimac és a Mahindra Formula E csapata által közösen fejlesztett padlólemezt fogja kapni, mellyel a közel 1500 lóerős Bugatti Chiron benzines sportautó ellenfele lesz. A Mahindra egyike volt a legelső csapatoknak, melyek a Formula E versenyszériába beléptek a 2014-15-ös szezonban, és a tisztán elektromos hiperautó fejlesztésében az ott megszerzett tudást fogja kamatoztatni: a 0-ról 100-ra való gyorsulás könnyedén menni fog 2 másodperc alatt, a sebesség felső korlátja pedig 400 km/h körül lesz.

Pininfarina H2 Speed üzemanyagcellás koncepció, Forrás: Hypebeast.com

Képzelhetjük, hogy egy ilyen álomautót nem mindenki tud zsebből (vagy egyébként úgy bárhogy) kifizetni, de azért a Mahindra vezérigazgatója, Anand Mahindra elmondta, hogy a gyártó legelső villanyautója csupán nagyon kevés emberhez fog eljutni. Ennek oka abban keresendő, hogy az eredeti Pininfarina formakincset magára öltő modell egy ritka gyűjtői darab lesz, mellyel a vállalat megalakulásának 90. évfordulóját ünnepli 2020-ban. Az igazgató szerint a szépséget, erőt, és a magas fokú elektromos technológiát ötvöző Pininfarina villanysportautóra csak néhány igazi ínyenc, műértő személy tehet majd szert.

EZT OLVASTAD MÁR?  Már csak így kaphatsz korlátlan Supercharger használatot az új Tesládhoz

A Pininfarina Automobili székhelye Európában lesz, és a villanyautók mindegyike olasz, illetve német üzemekben kerül megtervezésre és legyártásra. Több infó az egyedi hiperkocsiról és az azt követő villanyautókról pedig rövid időn belül érkezhet.

Elektromos autót használsz?