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
auto
2024. 04. 20. szombat

A PSA Csoport az elmúlt években tervbe vette teljes kisteherautó-kínálatának elektromosítását, amivel nem titkolt szándéka piacvezető választékot kiépíteni kibocsátásmentes haszongépjárművekből a városi teherszállító cégek számára. Ebben nagyban megkönnyíti a dolgát, hogy néhány apró különbségtől eltekintve ugyanazt a modellt adja el más márkanévvel: a Peugeot e-Expert, az Opel Vivaro-e, és a Citroën ë-Jumpy mind a cég EMP2 padlólemezén fekszenek, és ugyanazt a tisztán elektromos hajtásláncot hordozzák. A villanyos trióból a Citroën a legutóbbi, mely bemutatta járművét – az Opel április végén prezentálta az elektromos Vivarot, míg a Peugeot már tavaly ősszel megmutatta saját furgonját, de nem kizárt, hogy erről hamarosan kapunk egy jóval részletesebb sajtóanyagot.

Az eddig látottak után már nem titok, hogy az ë-Jumpyt is egy 18 modulból álló 50 kWh-s, illetve egy 27 modulból felépített 75 kWh kapacitású akkumulátorral választhatják majd a vásárlók, amivel legfeljebb 230, vagy pedig 330 kilométert tudnak majd levezetni az akkumulátor feltöltése után a WLTP szerint. A kisebbik akkumulátor 80%-os feltöltéséhez fél órára van szükség 100 kW-os maximális teljesítménnyel DC hálózaton, de aki a lassabb töltést preferálja, az az (opcionálisan 11 kW-ra növelhető) 7,4 kW-os fedélzeti töltővel kicsivel kevesebb mint 8 óra alatt is elvégezheti a jármű feltöltését váltóáramon – mindez pedig a My Citroën applikáción időzíthető és nyomon követhető. A töltőcsatlakozó a két testvéréhez hasonlóan a bal első sárvédő felett helyezkedik el. A villanymotor teljesítménye 100 kW (136 lóerő) 260 Nm nyomatékkal, amivel 130 km/h-n tetőzik a végsebesség Eco, Normal, és Power üzemmódban egyaránt.

Az ë-Jumpy három méretváltozatban lesz rendelhető, akárcsak a hagyományos változatoknál az XS 4,6 méter, az M 4,95 méter, az LX pedig 5,3 méter hosszú, míg a raktér befogadóképessége 4,6 és 6,6 köbméter között alakul. A hasznos terhelhetőség 1275 kilogramm, az extraként kérhető vonóhorog pedig akár egy tonna plusz tömeget is segít elszállítani.

A villanyos Jumpy bevezetésére a legelső európai piacokon még ebben az évben sor kerül, Magyarországra viszont csak a jövő évben érkezik meg. Ezután a Jumper és a Berlingo furgon tisztán elektromos változatai is csatlakoznak a palettához, amivel a francia gyártó teljesíti azon célkitűzését, hogy valamennyi haszongépjárműve rendelkezzen zéró kibocsátású megfelelővel.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.