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 A Motortrend magazin információi szerint egy vadonatúj villanyautó bevezetésére készül XC100 Recharge névvel a Volvo, mely teljesen hátrahagyja a belsőégésű motort, és kizárólag zéró kibocsátású hajtáslánccal lesz elérhető. A svéd márka eddigi stratégiája a már meglévő hagyományos modellek hibridizációja, valamint az XC40-nel kezdődően a teljes elektromosítása volt, ám ha helyesek az amerikaiak értesülései, akkor ez lehet az első modell a kínálatban, mely olyan padlólemezre kerül, melyet villanyautók számára is terveztek. Ez nevezetesen az SPA-II, azaz az SPA platform megújított változata, mely a valamikor 2021 végén, 2022 elején érkező harmadik generációs XC90 alá is bekerül. Ebből következik, hogy nem dedikált villanyautós platformról van szó, ám az elődjével ellentétben a kibocsátásmentes hajtáslánc sajátosságaira is odafigyeltek a mérnökök a fejlesztésénél. Volvo XC90 Excellence belülről A híresztelések szerint az XC100 Recharge technológiai értelemben a Volvo új csúcsmodellje lesz, a dizájnnyelvezete pedig a kupésabb kialakítású sportterepjárók divatját követi majd. Habár külső dimenzióit tekintve az XC100 az XC90 nagy testvére lesz, az utastérben mindössze 4 személy számra lesz kialakítva ülés. Az XC90-es SUV öt-, hat-, vagy hétülésesként is kérhető, ám a méregdrága és rendkívül ritka Excellence változatban a képen látható módon csak négyen férnek el a nagyobb kényelem miatt. A hajtásláncról egyelőre annyit tudni, hogy a többi elektromos Volvohoz hasonlóan két villanymotor fog dolgozni benne az összkerék-meghajtás érdekében, korábbi bejelentések kapcsán pedig az sem titok, hogy már az XC90 Recharge is a korábbinál jóval okosabb vezetéstámogató rendszereket kap. Az XC100 bemutatójára azonban még várni kell, valószínűleg 2023-ig. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!