Ez itt a Peugeot e-Expert

A Peugeot Expertből több mint 170 000 darab kelt el 2016-os megjelenése óta, amivel az egyik legkedveltebb kisteherautó a piacon. A PSA Csoport időben felismerte viszont, hogy a legtöbb városon belüli kereskedelmi áruszállítással foglalkozó vásárlónak nincs szüksége 300 kilométernél nagyobb hatótávra, sőt, az egy töltéssel megtehető kilométerek számánál sokkal nagyobb problémája is akad: az, hogy egyáltalán behajthat-e belsőégésű motorral működő járművével a városba, és ha igen, mennyibe fog ez neki kerülni. Bristol a legutóbbi város az egyre bővülő listán, amely központjában teljesen megszabadul a dízelektől, egy nagyobb területen pedig napi 9 fontos (kb. 3500 forintos) behajtási díjat szed a kisteherautósoktól – ez pedig, mondani sem kell, jelentősen megdobja a teljes tulajdonlási költséget.

Teljes mértékben indokolt tehát tisztán elektromos meghajtású könnyű tehergépkocsik fejlesztése, melyek nemcsak ingyen behajthatnak a zéró- vagy alacsony kibocsátású övezetekbe, de üzemeltetésük és karbantartásuk is lényegesen olcsóbb. Ezért a népszerű Expert sem marad villanymotor nélkül, az e-Expert 2020 második felében jelenik meg az európai piacokon. A francia autógyártó egyelőre nagyon szűkszavú a specifikációkat illetően, de az kiderült, hogy kétféle akkumulátor közül választhatnak a vásárlók: az 50 kWh-s 200 kilométeres hatótávra elegendő a WLTP szerint, míg a 75 kWh-ssal 300 kilométer vezethető le két töltés között. A Peugeot megtartotta a hagyományos verziók határozott vonalvezetésű, izmos dizájnját, és az e-Expert különböző méretváltozatai is ugyanakkora csomagteret kínálnak majd, mint belsőégésű megfelelőik.

EZT OLVASTAD MÁR?  Brutálisan szép elektromos autót mutatott be a Peugeot

Elektromos autót használsz?