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
auto
2024. 04. 24. szerda

Nagyratörő tervekkel mutatkozott be hétfőn a Weltmeister legújabb elektromos modellje, a Maven, ami valahol el is várható egy olyan vállalattól, melynek neve németül világbajnokot jelent. Ám ez ne tévesszen meg senkit, a tisztán elektromos koncepcióautó nem egy német autógyártó terméke, hanem a 2015-ben alapított kínai WM Motoré. A sanghaji székhelyű gyártó ez idáig két villanyautót dobott piacra Kínában – az EX5 és EX6 sportterepjárókat –, azaz a globális autópiac meghódításától még igencsak messze jár, de valahol el kell kezdeni.

A Maven EV már egy egészen jó próbálkozás arra, hogy egy kis ismeretséget szerezzen magának a cég a hazai piacon kívül is, hiszen a tervezők egészen csinos külsőt tudtak varázsolni neki, különösképpen az előző két modelléhez képest. A Maven egyébként szedánnak épült, de jutott neki egy kis kupés crossover beütés is, ami manapság már nem annyira meglepő, hiszen az autógyártók előszeretettel keverik a különböző szegmensek jellemzőit.

A kínaiak elmondása szerint az autó 800 kilométert tud megtenni egy töltéssel, amit ugyan a rendkívül megengedő NEDC-mérésben kell érteni, még így is túl szép ahhoz, hogy komolyan tudjuk venni. A Maven sorozatgyártását 2021-re tervezi a Weltmeister, és azt ígéri, hogy a gyártásba küldött változat többségében megőrzi a tanulmányon látottakat.

Ez valójában inkább csak a külsőre igaz, hiszen az utastér egyelőre nagyon „koncepciós”, hiányoznak a hagyományos gombok és vezérlők, helyettük érintőfelületekre, hangvezérlésre és kézmozdulatokra reagál az autó. A kormány visszahúzható, ami jelzi, hogy a cég már a 4-es szintű önvezetésre készül, és a beépített életfunkció-ellenőrző szoftverek is nagyon hasznosak lesznek egyszer, de jövőre még aligha viszi magával a gyártósorra a Maven.

Árat egyelőre nem jelentett be a WM Motor, de az EX5 támogatással együtt átszámítva közel 6,4 millió forintról, az EX6 pedig 8,5 millió forintról indul, bizonyára a Maven sem fog az ország legdrágább villanyautói közé kerülni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.