Nem várt helyről érkezik a négymilliós villanyautó

Az indiai autópiacon rendkívül alacsony, 0,7% az elektromos autók részesedése. A két és háromkerekű járművek jobban állnak ebben az összehasonlításban, de a személyautóknál még várat magára az áttörés.

Valószínűleg ebben sokat segíthet, hogy az ország harmadik legnagyobb autógyártója kijött egy 4,4 millió forintos villanyautóval, amelyek ráadásul egészen autó formája van.

Nem szappantartó

Tudom, sokszor írtunk már a kínai Wuling Hongguang Mini EV-ről, és valóban, az még mindig az egyik legolcsóbb villanyautó a világon a maga 2,5 millió körüli kezdő árával, de valljuk be a 2,9 méteres miniautó európai szemmel igencsak korlátozottan használható.

A Tata Tiago.ev azonban nagyjából akkora, mint egy Dacia Spring, vagy egy Suzuki Ignis. 3,77 méter hosszú, 1,68 méter széles, és 1,45 méter magas, valamint 2,4 méteres tengelytávot kínál. A csomagtartója 240 liter.

Az autót alapból két első légzsákkal szerelik, elektronikus fékerőelosztóval kiegészített ABS-e van, övfeszítőkkel és överő-határolókkal is rendelkezik, a Global NCAP törésteszten pedig négy csillagot ért el.

Természetesen nem megyünk el a villanyautós paraméterek mellett sem. Az alapváltozat egy 19,2 kWh-s akkupakkot kapott, amellyel a hatótáv 250 kilométer az MIDC (Modified Indian Driving Cycle) szabvány szerint. Erről túl sokat nem tudunk, de a kis akkus Kona 289 kilométeres WLTP hatótávja 460 MIDC kilométerre elég, úgyhogy nagyjából 60%-os az átváltás. Ez alapján nagyságrendileg 150 kilométerre lehet számítani.

Van azonban egy ennél eggyel nagyobb akku opció is, az 5,2 millió forint körül árult XT felszereltség 24 kWh-t kapott, ami már 315 indiai kilométerre elég – ezt megint csak átszámolva 190 kilométer lehet a valós érték. A felszereltségtől függően, 3,3, vagy 7,2 kilowattos fedélzeti töltő mellett DC töltés is lehetséges a CCS2 konnektoron  keresztül, de ennek teljesítményét nem tudjuk, csak annyit árultak el, hogy 10-80%-ra 57 perc kell neki.

A folyadékhűtéses akkupakk egyébként messze nem tölti ki a teljes padlólemezt, inkább csak annak első ülések mögötti részét. A motor az alapváltozatban 45, a nagyobb akkumulátorral 55 lóerős, és több mint 110 Nm nyomatékra képes. A Tiago.ev 5,7 másodperc alatt gyorsul… 60 km/h-ra. A visszatöltést négy fokozatban lehet szabályozni, a hajtásláncra és az aksira pedig nyolc év, vagy 160 ezer kilométer garancia jár.

Az autó közel 18 centi átmérőjű képernyővel ellátott infotainment rendszerét a Harman szállította, és támogatja mind az Android Autot, mind az Apple Carplay-t. A kocsit nyolc hangszóróval szerelik – ebből négy csipogó, négy pedig hagyományos.

Ha ez nem lenne elég, a drágább változatokhoz esőérzékelős ablaktörlő, automata fényszóró és automata tükrök is járnak, de hogy mondjunk valami olyat, ami még az európai prémiumokon sem általános: a két legmagasabb felszereltségben hűtött a kesztyűtartó az ide helyezett italok frissen tartására.

Minden változat működik a mobil applikációval, így távolról indíthatjuk a hűtést és a fűtést, nyithatjuk és zárhatjuk az autót, illetve valós időben tájékozódhatunk a töltés állapotáról – akár az okosóránk képernyőjén is.

A legdrágább változat átszámolva 6,2 millió forintba kerül.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.