PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 17. szerda

Önvezető taxival váltaná ki a rövid repülőutakat a Volkswagen

elektromos autó

A Volkswagen Csoport egy új, ötös szintű önvezető koncepcióautót mutatott be a franciaországi Chantilly Arts & Elegance rendezvényen, amely elképzeléseik szerint a távoli jövőben akár a rövidtávú repülőutakat is helyettesítheti.

A tanulmány a Gen.Travel nevet viseli, és annak szemléltetésére építették meg a németek, hogy hogyan is képzelik el a mobilitás fejlődését a következő évtizedben. Az autó egyedi formájú kabinja többféleképpen beállítható: üzleti használatra négy ülés és egy központi asztal, míg az éjszakai utazáshoz két férőhelyes, vízszintes fekhely alakítható ki az ülések kombinálásával. A dinamikus világításnak köszönhetően elkerülhető az úgynevezett kinetózis (utazási betegség) kialakulása, de a fényrendszer az utasok melatoninszintjét is befolyásolja, és segít az elalvásban, és a természetes ébredésben. A Volkswagen a családi utazásokra is gondolt, az első ülések úgy állíthatók be, hogy a gyermeket útközben a kiterjesztett valóság segítségével lehessen szórakoztatni.

A maximális kényelem érdekében a GEN.TRAVEL aktív felfüggesztésű eABC-vel (elektromos Active Body Control) rendelkezik, amely előre kiszámítja a függőleges és oldalirányú mozgásokat, például a gyorsítást, fékezést vagy kanyarodást, és ennek megfelelően optimalizálja a vezetési stílust és a haladási pályát.

A vállalat arra számít, hogy ha valaha készül a tanulmányból gyártási változat, akkor azt elsősorban nagyobb távolságú taxiszolgáltatásként fogják alkalmazni. Ehhez persze nem árt a nagy hatótávolság, lehetőség szerint akár 1000 km, ha valóban repülőgépekkel akarna versenyezni az autó. A Volkswagen ezért úgy képzeli el a GEN.TRAVEL jövőjét, hogy az ilyen önvezető autók konvojban fognak közlekedni, hogy csökkentsék a légellenállást és növeljék a hatótávot.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.