10.000 elektromos Volkswagent hívnak vissza

A német Nextmove villanyautó kölcsönző egy a Volkswagen szervizhálózatának kiküldött belső levélből értesült a visszahívásról, amit hivatalosan még nem jelentettek be.

A világon összesen 10.000 ID sorozatú autó akkumulátora lehet érintett.

Veszély nincs, de nem jó

A német autókölcsönző és villanyautós hír-, illetve tesztportál úgy tudja, hogy az autógyártó azt állapította meg, hogy egyes akkupakkjai abnormálisan nagy önkisülést mutatnak. A hiba forrása gyártási hibás akkucellákban keresendő, amelyek állítólag az LG Energy System lengyelországi gyárában készültek.

Mivel egyes cellák önkisülése nagyobb, mint ami normális lenne, az egész pakk kapacitása és az autó hatótávja is a gyárinál kisebb értéket mutathat. Az autógyártó a Nextmove kérdésére megerősítette a hibát, és azt mondják Németországban 3000 ilyen autó lehet. Egyelőre úgy néz ki, hogy egy jól behatárolható gyártási időszakot érint a hiba. A Nextmove flottájából nyolc autó érintett, mind a gyártás elejéről, a First Mover kiadásból származnak.

A hibát a gyakorlatban úgy lehet észrevenni, ha a teljesen feltöltött autót hosszabb időre – mondjuk egész éjszakára – magára hagyjuk, majd amikor ismét beszállunk, jelentősen alacsonyabb a hatótáv. De ugyanígy előfordulhat az is, hogy vezetés közben hirtelen és váratlanul nagyot esik a töltöttség / hatótáv. Ha ilyenkor az autót kicsit nem terheljük, lassan és egyenletesen haladunk vele, a helyzet visszaállhat a normálisra, de legalábbis a legközelebbi töltőhöz elérhetünk a kocsival.

Aki esetleg az autó akkujának kapacitását is méri, követi, az valószínűleg tudja, hogy az 58 kWh-s VW aksi normális nettó kapacitása nagyjából 54 kWh. Ha ettől lényegesen eltérő értéket mérünk, akkor az is a hibára utalhat.

A Volkswagen az érintett ügyfeleket értesíteni fogja, a javítás nagyjából egy napot vesz igénybe és nem a teljes akkupakkot, csak a hibás cellát tartalmazó modult cserélik. Ha valakinek még a 2.4 előtti szoftververzió van az autójában, akkor egy füst alatt azt is frissítik, illetve ennek előfeltételeként kicserélik a 12 voltos akkumulátort is – legalábbis Németországban, de gyanítjuk a magyar márkaszervizeknél is hasonló lesz a procedúra.

A gyártónak egyébként nincs száz százalékos képe arról, melyek az érintett autók, mivel ha valaki adatvédelmi aggályok miatt az autóban kikapcsolta a gyártó felé történő adatküldést, akkor nem látják a kocsi akkujának adatait. Azonban ha abból a gyártási szériából több példány is érintett, akkor ezek a kocsik is felkerülnek a visszahívási listára.

A Volkswagen arra egyelőre nem tudott választ adni, hogy más MEB platformos autók, Audik, Cuprák, vagy Škodák is érintettek-e a hibában.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.