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
auto

Plug-in hibrid lesz a Honda következő hidrogénautója

energia
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

A Honda még idén megkezdi a General Motors-szal közösen kifejlesztette hidrogénes hajtáslánca gyártását.

Nem biztos azonban, hogy ezzel elsősorban a személyautókat célozzák meg.

(Kis) sorozat

Az idén gyártásba kerülő hidrogénes hajtásláncot a Honda második generációsnak nevezi, és azt ígéri, hogy

a gyártási költségeket a kétharmadával csökkentették, miközben a rendszer élettartama a kétszeresére növekedett a 2019-es Clarity Fuel Cell modelljükhöz képest.

Ennek a típusnak a forgalmazását egyébként 2021-ben szüntették be a gyenge eladási mutatókra hivatkozva, és bár konkrét számokat nem közöltek, azt más forrásokból tudjuk, hogy 2014 és 2022 között az összes gyártó együttesen 14.989 hidrogénautót értékesített az Egyesült Államokban.

A Honda második generációs üzemanyagcellás rendszerének makettje. Forrás: Honda

A Honda egyébként nem ál meg a fejlesztésekkel, céljuk, hogy az amerikai partnerrel közösen, későbbi generációkban, ismét megduplázzák az üzemanyagcella élettartamát, és a most elért szint felére csökkentsék a gyártási költségeket.

A hidrogénhajtást egyébként nem csak, illetve a sorok között olvasva talán nem is elsősorban a személyautók terén képzeli el a gyártó. A Reuters szerint Hasebe Tetsuya, a gyártó hidrogénes üzletágának vezetője arról beszélt az elmúlt héten a sajtó képviselőinek, hogy a teherszállításban használt járművek a személyautókhoz hasonlóan a következő években az elektromos meghajtásra váltanak majd, de a kínálat kettéválik majd és az akkumulátoros modellek mellett ott lesznek a hidrogénesek is a piacon.

Így működhet a hidrogéngazdaság a Honda szerint. Forrás: Honda

A vállalat sajtóközleménye négy fő területet nevez meg a hidrogénes üzletág számára:

  1. Már 2024-ben gyártásba kerülhet az észak-amerikai és a japán piacra szánt hidrogénes személyautójuk, amely a nemrég bemutatott új CR-V alapjaira épül majd és különlegessége, hogy akkumulátora konnektorról is tölthető lesz.
  2. A teherjárművek területén egy éven belül megkezdik az Isuzuval közösen fejlesztett hidrogénes teherautó közúti tesztelését – Kínában egyébként a Dongfeng Motor Grouppal folyik hasonló projektjük.
  3. Mini erőművek – a Honda elsősorban számítógépes szerverközpontok számra tervezi az áramszünet idejére tartalékolt dízelgenerátorok alternatívájának kínálni csendes és környezetbarát hidrogénnel működő áramfejlesztőit.
  4. Az építőipari munkagépek villamosításához is hidrogénes megoldásokkal készülnek, bár a gyártó elismeri, hogy jelenleg még kihívás a fix hidrogénkutakkal tölteni ezeket a gépeket, de dolgoznak a megoldáson.

A vállalat azt is bejelentette, hogy aktívan közre akar működni a hidrogén-ökoszisztéma kiépítésben, amelynek kiindulópontja a fixen telepített mini hidrogénes erőművek lehetnek.

A cég a hidrogénes járművekből az évtized közepére évi 2000 darabos gyártást tervez, de 2030-ra évi 60 ezret is elképzelhetőnek tartanak, a 2030-as évek végére pedig több százezerre nőhet ez a szám.

A Honda 2022-ben 3,78 millió autót gyártott.

Kitart a hidrogén mellett a BMW igazgatója

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.