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 400 milliárd forintból építi fel Debrecenben az első európai üzemét a kínai EVE Energy. [update: a cikk megjelenése után értesítettek minket arról, hogy a sajtóközleményben és a hivatalos tájékoztatóban pontatlanul szerepelt a cég neve, mivel a beruházó valójában az EVE Power, mely az EVE Energy leányvállalata.] A hírt Szijjártó Péter külgazdasági miniszter jelentette be, a helyszínen. A világ kilencedik legnagyobb elektromos akkumulátorgyártója azért érkezett, hogy a BMW magyarországi gyárát ellássa új generációs, hengeres akkumulátorcellákkal – mondta a miniszter. Az állam a 400 milliárd forintos projekthez 14 milliárd forint támogatást biztosít, így segítve több mint ezer új munkahely létrehozását. A sajtóközlemény szerint a beruházás vízigényének 95 százalékát tisztított szennyvízből és felszíni vízből biztosítják majd, ráadásul az EVE Energy a technológiai szennyvíz egy részét már a helyszínen újrahasznosítja majd. „Elektromos autók nélkül nem lehet sikerre vinni az európai zöld megállapodást, márpedig elektromos autók nincsenek elektromos akkumulátorok nélkül” – közölte Szijjártó Péter. Hozzátette: a debreceni embereknek az akkumulátorgyárak építése miatt nincs félnivalójuk, Magyarországon ugyanis az európainál jóval szigorúbbak a környezetvédelmi előírások. „Aki nem vállalja ezeknek a szabályoknak a betartását, az egész egyszerűen nem építhet gyárat Magyarországon” – mondta a miniszter. A debreceni bejelentést megelőzően a miniszter ma reggel a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) járműipari konferenciáján is beszélt. Többek között arról, hogy Németországon és Kínán kívül kizárólag Magyarországon van gyára mindhárom német prémium autómárkának, emellett három, a villanyautókra specializálódott akkugyár a világ TOP10-éből. A magyar autóipari szektorban 90 százalékos az exporthányad, tavaly 173 országban érékesítettek magyarországi gyártók ilyen terméket. Szijjártó a HIPA fórumon azt is megfogalmazta, hogy hamarosan újabb beruházást jelent majd be „a gazdasági növekedés hosszú távú fenntartása érdekében”. Egy éve jött az EVE Tavaly tavasszal adtunk hírt arról, hogy a kuangtungi székhelyű EVE Energy, amely többek között a Daimler, a Jaguar Land Rover, illetve a BMW számára is szállít akkumulátort, egy 45 hektáros területet vásárolt meg Debrecenben, hogy itt építse meg az európai akkumulátorgyárát és növelje a globális piaci lefedettségét. A kínai cég helyszínválasztásával kapcsolatban már akkor előkerült, hogy a döntésben szerepet játszhatott a BMW megrendelői közelsége. Az előzetes tervek arról szóltak, hogy az EVE Energy hengeres cellákat gyárt majd az új üzemben. Szeptemberben pedig az is kiderült, hogy a BMW stratégiai partnerként számít a kínai energiatárlót gyártó cégre: a bajor autóipari óriás tízmilliárd eurót meghaladó összértékű akkumulátor-gyártási megállapodást kötött az EVE Energyvel és a CATL-lel. Mindkét gyártó Debrecenben is gyártóüzemet létesít. A fél évvel ezelőtti híradások azt is megemlítették, hogy az autóipari megállapodás két európai és két kínai, egyenként akár 20 GWh éves gyártási kapacitású akkugyár megépítésére szerződtek a felek. Az EVE Energy volt két éve az a cég, amely legyártotta a (többek közt a Daimler, a Samsung és a BP befektetői által futtatott) StoreDot szupergyorsan tölthetőnek ígért akkujának mintapéldányait. A StoreDot fejlesztésének lényege nem csak az 5 perces töltés biztosítása, hanem az is, hogy ehhez a gyártási oldalon nem szükséges semmiféle külön, jelentős befektetést igénylő gyártósor vagy kiegészítő, hanem az akkuk ugyanazon a gyártósoron készülhetnek, mint a hagyományos lítium-ion akkumulátorok. 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 Szabó M. István Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!