PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTYvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvaW9uaXEtNi8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE2LWhhdmFzcHJvZC02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNi1oYXZhc3Byb2QtMTk0MHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE2LWhhdmFzcHJvZC0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 05. 30. csütörtök

60 százalékkal csökkent és 60 százalékkal nőtt a BMW nyeresége

üzlet

Első ránézésre hatalmas, 64 százalékos csökkenést mutat a BMW nyeresége az ide éve első három hónapjára, és ez technikailag igaz is, ám a gyártónak jó magyarázata van erre.

Továbbra is igaz, hogy kevesebb autóval több pénzt kerestek.

A kevesebb néha több

A BMW Csoport 2023 első negyedévében 588.138 autót, és 47.935 motorkerékpárt adott el, és a pénzügyi üzletággal együtt összesen 36,8 milliárd eurós bevételt, és 3,66 milliárd eurós adózott nyereséget ért el – utóbbi 64 százalékkal volt alacsonyabb, mint az azt megelőző évben.

Aggodalomra azonban semmi ok, a tavalyi bázis egy technikai tranzakció miatt volt olyan magas, mivel a BMW beolvasztotta kínai vegyesvállalatát a csoportba, és az akkor könyvelési okokból így jelentkezett a számokban.

A cég által hangsúlyozott EBIT, azaz kamatterhek és adók előtt nyereség 5,375 milliárdra rúgott csoportszinten, ami 58,5 százalékos növekedés.

A vállalat 588 ezer személyautót (ebből 518 ezer BMW) adott el az elmúlt negyedévben, és az autós üzletág 31,2 milliárdos forgalom mellett 3,78 milliárdos EBIT eredményt ért el, ami 12,1 százalékos EBIT haszonkulcsnak felel meg - év végére ezt 8-10 százalék közé várják.

A motorkerékpárok értékesítési adatai ennél jobban alakultak, 1 százalékkal növekedtek, a bevételek közel 17, az EBIT eredmény pedig 43 százalékkal múlta felül a tavalyit, igaz, abszolút értelemben az autókhoz képest kis számokról, 154 milliós EBIT nyereségről beszélünk.

A pénzügyi üzletág megsínylette a magas alapkamatokat és inflációt, míg 2022-ben majdnem minden második BMW-t a cég saját leányvállalatánál lízingeltek, most az új szerződések száma 20 százalékkal csökkent, és már csak az ügyfelek 36 százaléka választotta őket.

Elektromos eredmények

A vállalat most az első negyedévben 64.647 tisztán elektromos autót adott el (BMW márka: 55.979), ami tavalyhoz képest 83 százalékos növekedést jelent, és a teljes volumen 11 százalékát tette ki. A vállalat célja, hogy idén 15, jövőre 20, 2025-re pedig 25 százalékra emelkedjen a villanyautók aránya az eladásokon belül.

A BMW azt nem hozta nyilvánosságra, hogy a tisztán elektromos modellek értékesítése mekkora haszonnal történik.

A vállalat szerint az elektromos eladások főleg az i4, az iX3, valamint a Mini Cooper SE sikerének köszönhetőek - bár azt már pár héttel ezelőtti jelentésükből tudjuk, hogy utóbbi eladási számai csökkentek.

A BMW még idén bemutatja az i5 és az iX2 elektromos modelleket is, és egyelőre elégedettek az i7 kezdeti piaci eredményeivel.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.