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
auto

Ennyi töltőt egy helyen még nem láttál!

elektromosautó-töltés

Kína nagyon belehúzott az elektromos átállásba, amelyhez nem csak töltőket telepítenek tucatjával, de egymással versenyeznek az akkumulátorcsere-állomások is.

Ebben a városban már több a szupertöltő, mint a benzinkút

Az alábbi videó egy olyan parkolót, a készítő szerint egy „töltő-mennyországot” mutat be Sencsen városában, ahol egymás mellett több nagyteljesítményű töltő van, mint Magyarországon összesen. Akinek sikerül megszámolni hány darab töltőoszlopot láthatunk összesen, kérjük írja be hozzászólásba.

A bemutatóban számos autógyártó saját márkanév alatt telepített töltőoszlopát láthatjuk, a videó 7 db LOTUS töltőoszloppal indul, majd Porsche töltők felé fordul a kamera, aztán a Volkswagen CAMS, majd a Zeekr töltői kerülnek sorra. Utóbbi érdekessége, hogy épp BYD taxik használják a töltőket, tehát nem csak az adott márka autói számára elérhetők az oszlopok.

Vajon a BYD taxikat miért Zeekr töltőkön töltik? Azok lehetnek a legolcsóbbak, vagy a leggyorsabbak?

Kínában már nem csak a töltőhálózatok, de az akkucserét kínáló cégek is versenyeznek, a videóban a hyper, a CATL tulajdonában lévő EVOGO, a Geely E-Energy és természetesen a NIO brand alatt is láthatunk akkucsere-megoldást.

Talán valami ilyesmire gondolt a Magyar Kormány is, amikor a kínai elnök múlt heti látogatásakor megállapodtak arról is, hogy kínai segítséggel fejlesztik a magyar töltőhálózatot?

 

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.