PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPWJ4c2dkcWlicnVuZHN1aWh4cXJqY2trZGJ2bGkvc3RwYXJhbT1xamxsbGxqb2hxL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUdyYW5kbGFuZC1hbHdheXNvbi1WTi1HcmFuZGxhbmQtUFJPTU8tRElTLVJFUy1SRSZ1dG1fdGVybT0yMDI0JnV0bV9jb250ZW50PTEzMDB4NjAwIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2dkZWh1LmhpdC5nZW1pdXMucGwvaGl0cmVkaXIvaWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9YnhzZ2RxaWJydW5kc3VpaHhxcmpja2tkYnZsaS9zdHBhcmFtPXFqbGxsbGpvaHEvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PS91cmw9aHR0cHM6Ly93d3cub3BlbC5odS9hamFubGF0b2svb3NzemVzL29wZWxlbGVrdHJvbW9zdGFtb2dhdGFzLmh0bWw/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249R3JhbmRsYW5kLWFsd2F5c29uLVZOLUdyYW5kbGFuZC1QUk9NTy1ESVMtUkVTLVJFJnV0bV90ZXJtPTIwMjQmdXRtX2NvbnRlbnQ9MTMwMHg2MDAnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL29wZWwtZ3JhbmRsYW5kLTY1MHgzMDAtMjQxMTI2LmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIvb3BlbC1ncmFuZGxhbmQtMTMwMHg2MDAtMjQxMTI5LmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIvb3BlbC1ncmFuZGxhbmQtMTMwMHg2MDAtMjQxMTI5LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+PElNRyBTUkM9Imh0dHBzOi8vZ2RlaHUuaGl0LmdlbWl1cy5wbC9fW1RJTUVTVEFNUF0vcmVkb3QuZ2lmP2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPWxoeHZ6bXZscGZ5em13a3h4eWx5dGNxa2R2cWUvc3RwYXJhbT13aG5vZXJmZmNhL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0iIC8+DQo= A Honda 2022-ben 22 ezer, 2023-ban ennél is kevesebb, mindössze 19 ezer villanyautót adott el a világon, miközben tavaly 4,2 millió autót gyártottak. De hatalmas terveik vannak. Szorít az idő Mibe Toshihiro, a második legnagyobb japán autógyártó vezérigazgatója nem aggódik az elektromos autók piacának átmeneti lassulása láttán. Mint fogalmazott a csütörtöki bejelentésében, míg egyes gyártók az elektromos autók értékesítésének növekedése kapcsán tetőzésről beszélnek,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 szerintük a motorok és személyautók területén egyértelműen a villanyhajtás a jövő. A cég egyébként a teherautók és buszok számára továbbra is jelentősnek tartja a hidrogén, a repülők és hajók kapcsán pedig az e-üzemanyagok szerepét a jövőben. Mibe Toshihiro Hogy ezt mennyire így látják, amögé számokat is rakott, korábbi bejelentéseikhez képest megduplázzák, mintegy 64 milliárd dollárra (~23 ezer milliárd forintra) növelik az elektromos átállásra fordított befektetéseiket 2030-ig. Ezt egy évi 7 milliárd dolláros nyereséggel működő vállalatnál nyugodtan nevezhetjük all-in startégiának is. Honda zero nagy szedán koncepció. Új módszerek Mibe szerint a tervekben kulcsfontosságú szerepet játszik a Honda 0 (nulla, zéró) platform, amelyre a jövő villanyautói épülnek. A cég ezekhez áttér a gigacastingok, a hatalmas présöntvények használatára, amelyeket első japán gyártóként alkalmaznak, és már egy 6000 tonnás présöntő géppel tesztelik is az eljárást a cég központjában. Mibe Toshihiro és a Zero Saloon További fontos újítás lesz, hogy az autó egyes egységeit vezérlő számítógépeket központosítják, egyetlen SoC-ba, integrált számítógépbe egyesítik, amely minden funkciót vezérel majd. A tervek fontos része az ehhez szükséges szoftverek saját fejlesztése, valamint az akkustratégia váltás is. A Honda a jövőben a készen vásárolt akkucellák helyett már közös gyártást kezd olyan partnerekkel, mint az LG, de 2028-tól meg akarják kezdeni a teljesen önálló akkugyártást is, hogy házon belülre hozzák a tudást, és 20 százalékkal kívánják csökkenteni az akkumulátor költségét. Jelenleg a cég villanyautóinak gyártási költségeiből 40 százalék az akkupakk számlájára írható – mondta a Honda vezérigazgatója. A Honda akkustratégiája. A cég a következő generációs villanyautóinál nem akar hagyományos eljárásokat alkalmazni, a vertikális integrációra tesz, és célja hogy 2030-ra már évi kétmillió elektromos autót gyártson, öt százalékos haszonnal. Ehhez az évtized végére 20, 2035-re pedig 35 százalékkal kell csökkenteniük az elektromos modellek gyártási költségeit. Honda zéró A Honda Kínának 10 elektromos modellel készül 2027-ig, ezeket külön erre a piacra tervezték – itt nyilván nem tudnak várni, a piac negyede már most a tisztán elektromos autóké, és a japán cég is úgy számol, hogy 2035-re itt már az összes értékesítésük ebből a kategóriából kerül ki. A kínai kínálat. Kifejezetten a japán piacra, ahol a kei car miniautók viszik a prímet, a márka gyártani fog egy külön sorozatot is ebben az extra kicsi méretben. Kisautók, különleges méretekben. Ami viszont számunkra érdekesebb, az az, hogy készül egy új globális modellcsalád is, a már említett Honda 0 platformra, amely elsőként az USA-ban debütál, mégpedig 2026-ban, aztán szépen sorban a világ többi részén, így Európában is megjelenik majd. Honda Zero Saloon A menetrend az alábbi: 2026 – közepes méretű elektromos crossover, belépő szintű crossover, és egy limuzin, a CES-en már bemutatott formanyelven. Ezek Amerikában kezdenek, utána jönnek hozzánk. 2027 – nagyméretű, három üléssoros crossover 2028 – kompakt crossover 2029 – kis méretű crossover 2030 –kompakt méretű szedán. Honda Zero Space Hub koncepció Hogy ezek közül az összes modell minden régióban elérhető lesz-e, azt egyelőre nem tudjuk. Az új globális modellek Amerikában debütálnak majd. Az alap koncepció egyébként közös, és három fontos technikai paramétert már megosztottak: az autók magassága 10 százalékkal alacsonyabb lesz, mint az átlag, az első és hátsó túlnyúlás 10 százalékkal kisebb lesz, és az autók 100 kilogrammal könnyebbek lesznek, mint a vállalat jelenlegi villanyautói. Mindezek segítségével különösen jó légellenállásra és hatékonyságra törekednek majd, és ehhez egy különleges, szupervékony akkupakkot fejlesztenek, illetve gigacastingokat használnak majd a szerkezeti elemekhez. Honda Zero Saloon A vállalat azt is elárulta, hogy az európainál szigorúbb, amerikai EPA szabványban mérve 482 km feletti hatótávokkal érkezik majd a zéró sorozat. A Honda 2040-ben fel akar hagyni a belső égésű motoros autók gyártásával. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!