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
auto
2024. 07. 27. szombat

Kilenc európai országba érkezik az olcsó kínai villanyautó

Első körben kilenc európai országban indul meg a Stellantis és a Leapmotor közös olcsó villanyautóinak értékesítése – mi még csak a második, és harmadik körös listára sem fértünk fel.

Hétmillió forint körül érkezhet a legolcsóbb modell.

Fejlett nyugat

Ahogy arról már korábban is írtunk, Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója nem akarja a 20 ezer eurós ársávot teljesen átengedni a kínai gyártóknak, ezért úgy döntött, ha már saját erőből hirtelen nem tud ilyen olcsó villanyautót előrántani a farzsebből, bevásárolja magát a Leapmotorba, és így lesz gyorsan, megfizethető elektromos modellje. A vállalat 1,5 milliárd euróért 21 százalékot vásárolt a kínai cégben, és Leapmotor International néven holland bejegyzésű vegyesvállalatot is létrehoztak, amely 51 százalékban a Stellantis tulajdonában van. Az új cég Európa mellett Dél-Amerikát, a Közel-Keletet és Afrikát fogja majd kiszolgálni.

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

A Leapmotor egy kisebb kínai gyártó, amely most a Stellantis révén bejutott Európába, mégpedig nemcsak a forgalmazás, hanem a gyártás szempontjából is, ugyanis a Stellantis egy lengyel gyárában szerelik majd össze az Ázsiából érkező fődarabokat.

Lengyelországban gyártják majd ezt az olcsó kínai villanyautót

A Leapmotor most azt is bejelentette, hogy a T03 kisautó forgalmazását már szeptemberben megkezdik Franciaországban, Görögországban, Hollandiában, Németországban, Olaszországban, Portugáliában, Spanyolországban, valamint Romániában is. 2025 márciusában ehhez a kilenc országhoz csatlakozik az Egyesült Királyság, majd ezt követően Dánia és Svájc is.

Leapmotor T03

A 265 WLTP kilométeres T03 áráról egyelőre csak annyit árultak el, hogy a 19.990 eurós áron érkező kisakkus Citorën-C3 alá kerül majd az árlistán. A típus a Dacia Spring kihívója lesz, de a kedvező árazást az is garantálja, hogy 20 ezer euró alatt érkezik majd hamarosan a BYD Seagull is a kontinensre, amellyel szintén meg kell küzdenie a T03-nak.

Leapmotor C10 SUV

A kisautót a 420 kilométeres WLTP értékkel rendelkező C10 SUV követi, amely a Leapmotor új, 3.0-ás platformjára épül és állítólag ötcsillagos Euro NCAP törésteszttel rendelkezik, bár egyelőre még nincs fent a szervezet honlapján.

Az új Leapmotor modelleket kezdetben 200 kereskedésben árulja majd a Stellantis, de ezt a számot 2026-ra 500-ra kívánják emelni. A konszern azt is leszögezte, hogy megfelelő európai alkatrész utánpótlást biztosítanak majd, elkerülendő a hosszú javítási időket.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.