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 Industry for 2035, azaz iparvállalatok 2035-ért. Így nevezte el magát az az 50 vállalatból álló csoport, amely nyílt levélben kéri az Unió illetékeseit, hogy ne engedjenek a nyomásnak. Szerintük a 10 év múlva esedékes elektromos átállás szükségszerű és végrehajtható. Ellenlobbi Az utóbbi hetekben erősödni látszanak azok a hangok, amelyek egyes autóipari szereplők, illetve az érdekeiket képviselő politikai erők felől érkeznek és az EU 2035-ös céldátumának lazítását, elhalasztását, vagy teljes visszavonását szeretnék elérni. Most 50 vállalat érezte úgy, hogy hallatnia kell a hangját az ellentábornak is. Olyan nagy cégek vannak közöttük, mint a Tesco, a Maersk, vagy az Ikea, de a listán szerepel a Fastned, az Uber, a Bolt, a Volvo, a Rivian és a Polestar is. A vállalatok nyílt levele szerint 2030-ra az üvegházhatású gázok 50 százalékáért már a közlekedési szektor felel majd az Unió területén, ennek 40 százalékát pedig a benzin és dízelüzemű személyautók teszik majd ki. Az aláírók szerint a fenntartható módon előállított villanyautók jelentik a megoldást és jelenleg is zajlik az a folyamat, mivel az EU és az Egyesült Államok a határai közé akarja telepíteni a szükséges iparágakat, hogy csökkentsék a kínai függőséget. A cégek közleménye arra is kitér, hogy a 2035-ös átállás központi kijelölése azért fontos, mert ez biztosítja az egész autóipari ellátási láncot arról, hogy a befektetéseik megtérülnek majd, így tudnak tervezni, a jövőbe invesztálni. A csoport egyértelműen kijelenti, hogy mint az átállásban érintett cégek, úgy látják, 2035 nemcsak megvalósítható, de szükséges is, és arra kérik az EU-t, hogy ne nyissa újra a vitát a 2023-ban demokratikus eljárás keretében megszavazott tiltásról, és tartson ki a személyautók és kishaszongépjárművek teljes elektromos átállása mellett. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!