Lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátor fejlesztési projekt indítását jelentette be a Hyundai Motors és a Kia. A négyéves projekt célja olyan katódanyag kifejlesztése, amely alacsony hőmérsékleten magas kisütési és gyorstöltési teljesítményt tesz lehetővé. Az autógyártó partnerei a Hyundai Steel és EcoPro BM. A projektben csökkentenék a károsanyag-kibocsátást és a gyártási költségeket is, ehhez közvetlenül szeretnék szintetizálni a katódanyagokat. A jelenlegi eljárások során az LFP akkumulátor katódanyagait úgy állítják elő, hogy a lítiumot az előanyaghoz, például foszfáthoz és vas-szulfáthoz adják hozzá. A közvetlen szintézis eljárásnál egyidejűleg adagolják a foszfátot, vasport és lítiumot anélkül, hogy külön előanyagot hoznának létre, ezzel kiküszöbölve az előanyag gyártási lépését, a gyártás során csökkentve a veszélyes anyagok kibocsátását és a költségeket. Az új eljárással biztosítanák az elektromos járművek jövőbeni keresletének kielégítéséhez elengedhetetlen technológiai fejlődést, csökkentenék Korea import-függőségét és fokoznák a Hyundai csoport versenyképességét, mondta Soonjoon Jung, a Hyundai alelnöke az együttműködésről, amely összeköti az acél-, az akkumulátor- és az autóipari szektort. Letesztelték az LFP akkumulátorok várható élettartamát, meglepően jó eredmény született Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!