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 Emblème néven mutatkozott be a Renault vadonatúj koncepcióautója, egy zéró károsanyag-kibocsátású családi SUV-kupé, amely kétféle környezetbarát hajtásláncot kombinálva mutat lehetséges irányt az autóipar számára a dekarbonizációs célok elérése felé. A modell a 2022-ben leleplezett Scenic Vision H2-Tech tanulmány működési elvét követi, azaz a hidrogén-üzemanyagcellás meghajtást akkumulátoros elektromos rendszerrel ötvözték, ezzel gyakorlatilag mindkét megoldás előnyeit beépítették az autóba – a hidrogén esetében ez a villámgyors tankolás, míg az elektromosság esetében a széles körű rendelkezésre állás. Most azonban a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kapott a bölcsőtől a sírig mért üvegházhatásúgáz-kibocsátás csökkentése, és a Renault közleményében azt állítja, hogy az Embleme 90%-kal alacsonyabb CO2-egyenértékű emisszióért lenne felelős, mint napjaink hagyományos meghajtású autói. A vállalat által végzett életciklus-elemzés szerint a teljesen elektromos Mégane E-Tech körülbelül 24 tonna CO2eq kibocsátással járul hozzá a globális klímaváltozáshoz a teljes életútja során, míg például egy benzines Captur esetében ez több mint duplája, 50 tonna. Az Emblème megalkotása során a tervezők olyan szempontokat vettek figyelembe, mint például az újrahasznosított vagy természetes anyagok használata, a kizárólag megújuló energia használata a gyártási folyamatok során, újrahasznált alkatrészek, és általánosságban a körforgásos gazdaság elveinek alkalmazása, amelyek mind hozzájárultak ahhoz, hogy a tanulmány akár 5 tonna CO2eq-kibocsátással élheti le az életét. A 2,9 méteres tengelytávú jármű egyébként 4,8 méter hosszú, és 1,52 méter magas. A BWT Alpine F1 versenycsapat által gyűjtött tapasztalatokat felhasználva a Renault 0,25-re tudta lefaragni a légellenállási együtthatót. Emellett a tömeg csökkentése is elsőszámú célkitűzés volt, 1750 kilójával a Emblème könnyebb, mint a legtöbb hasonló méretű hibrid vagy villanyautó. Az autó az AmpR Medium platform hátsókerék-hajtású konfigurációjára épült, 160 kW-os villanymotorja egyáltalán nem tartalmaz semmilyen ritkaföldfémet. A motort egy 40 kWh kapacitású NMC kémiás akkucsomag látja el energiával, amely már önmagában is elég lenne ahhoz, hogy a legtöbb ember napi közlekedési szükségletét kielégítse – írja a Renault. Ám a hosszabb utakhoz egy 30 kW-os üzemanyagcella, és egy 2,8 kg kapacitású hidrogéntartály is bekerült az autóba, így például egy 1000 kilométeres út is pont olyan gyorsan, mindössze két rövid tankolással teljesíthető, mint egy belső égésű motoros autóval – teszik hozzá a franciák. Noha elméletben ez mind jól hangzik, de a valóságban úgy tűnik, hogy a Renault is inkább a pusztán elektromos megoldást választja a hidrogénhibrid rendszer helyett – legalábbis a Scénic sorsa ez lett, és nem kizárt, hogy az Emblème tanulmányt is villanyautóként láthatjuk a későbbiekben. A modell egyébként a Párizsi Autószalonon fog debütálni élőben, október végén pedig az Ampere, a Renault elektromos autókra és szoftverekre specializálódott leányvállalata teljes egészében leleplezi. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!