Ilyen lesz a Renault új elektromos autója

A Renault Csoport elektromobilitási stratégiájának egyik eleme, hogy korábban hagyományos meghajtású járműveket jelölő népszerű modellnevek alatt vezet be teljesen újratervezett, tisztán elektromos autókat a kínálatba. Mint februárban beszámoltunk róla, ez vár a Scénic modellre is, ráadásul az akkori hírek most májusra ígérték az újdonság tanulmányváltozatának premierjét. Ez meg is történt, csakhogy van egy apró csavar a történetben.

Habár az úgynevezett Scénic Vision 100%-ban károsanyag-kibocsátás nélkül működik, hajtásrendszere nem egy, hanem két különböző hajtáslánc-technológiát alkalmaz: az akkumulátor mellett hidrogén-üzemanyagcella is be van szerelve az autóba, amely hatótávnövelőként funkcionál.

A Renault elmondása szerint a hibrid rendszer a környezetvédelmet szolgálja, hiszen így elegendő volt csupán 40 kWh akkumulátort beépíteni a járműbe, amivel mintegy 75%-kal alacsonyabb karbonlábnyomot sikerült elérni, mint más, hagyományos akkumulátoros autók, például a Mégane E-Tech Electric esetében. A környezettudatosság egyébként az anyaghasználatban is megmutatkozik, a Vision Scénic 70%-ban újrahasznosított anyagból készült, és 95%-ban újrahasznosítható.

A villanyautót egy 160 kW teljesítményű motor hajtja, amely elsősorban az akkumulátorból kapja az energiát, szükség esetén pedig a 16 kW-os üzemanyagcella is működésbe lép, amely a tartályokban tárolt 2,5 kiló hidrogéngázt égeti el. A tanulmány hajtásrendszerével a Renault azt prezentálja, hogy mindkét technológiának lehet szerepe a jövő közlekedésében, ám az új Scénic – minden bizonnyal Scénic E-Tech Electric néven – üzemanyagcella nélkül, akkumulátoros hajtással érkezik a piacra 2024-ben.

A Mégane E-Tech Electricnél nagyobb, 4490 mm hosszú, 1900 mm széles, 1590 mm magas, és 2835 mm tengelytávú Vision Scénic külsőre erőteljesen tükrözi a sorozatgyártásba kerülő változat megjelenését, de a koncepcióból kihagyott B-oszlop valószínűleg azért bekerül majd a megvásárolható modellbe. Belül egyelőre meglehetősen tanulmányjellegű az autó, ennél biztosan tradicionálisabb utasteret kap a Renault családi villanyautója.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.