PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9lbGVrdHJvbW9zYXV0b3Njc2FsYWRpbmFwLmh5dW5kYWkuaHUvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2VsZWt0cm9tb3NhdXRvc2NzYWxhZGluYXAuaHl1bmRhaS5odS8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1lZ3llYi1yZW5kZXp2ZW55ZWstZXZjc2FsYWRpbmFwLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1lZ3llYi1yZW5kZXp2ZW55ZWstZXZjc2FsYWRpbmFwLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyLTE5NDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUtZWd5ZWItcmVuZGV6dmVueWVrLWV2Y3NhbGFkaW5hcC12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lci0xOTQweDUwMC0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto

Ez a kínai halálautó egyetlen csillagot sem szerzett a töréstesztjén

A közhiedelemmel ellentétben nem minden kínai autó esik szét alattunk az első hirtelen manővernél, és az Euro NCAP tesztjeinek köszönhetően abban is biztosak lehetünk, hogy az Európában kapható kínai modellek többsége kiváló védelmet nyújt baleset esetén. Ennek ellenére azonban tényleg futkároznak olyan járművek az utakon, amikből garantáltan nem szállunk ki egy nagyobb ütközés után. A Neta V egyetlen csillagot sem tudott megszerezni a töréstesztjén.

Az InsideEVs figyelt fel az ASEAN NCAP legutóbbi törésteszt-fordulójának eredményeire, amelyen a tisztán elektromos meghajtású ferdehátú ugyanúgy vérzett el, mint az utasai tennék egy valós balesetben.

A jármű annyira botrányosan vizsgázott a teszten, hogy több szituációra egyetlen pontot sem adtak neki a szakértők. A felnőttutas-védelem kategóriában például a frontális ütközés, fejvédelmi technológia, és az oldalsó becsapódás közül egyedül az utóbbiban érdemelt ki pontokat. A szervezet kiemeli, hogy frontális ütközés során a vezető feje, teste, és lába is gyenge védelmet kap az autótól, ráadásul a biztonsági öveik nem rendelkeznek előfeszítővel és terheléshatárolóval sem.

A gyerekutasok megóvása lényegesen jobban ment neki, 51 pontból 34,46-ot kapott, ám a biztonsági asszisztensrendszerek kategóriájában csupán az elérhető pontok harmadát érdemelte ki, a motorosok védelmének tesztjében pedig újfent nulla ponttal zárt, miután egyetlen, az ASEAN NCAP által listázott védelmi protokollt sem kínálja fel a modell. A Malajziában végzett törésteszten összesítésben 28,55 pontra értékelték a szervezet munkatársai a Neta V-t, amely nulla csillagos eredménynek minősül.

A Neta V jelenleg Kínán kívül csupán néhány délkelet-ázsiai országban kapható, ám a gyártó tavaly bejelentette, hogy tervezi az európai piacra való belépést. A Neta a 2014-ben alapított Hozon Auto tisztán elektromos autókra szakosodott márkája.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.