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 A frissített G6 és G9 SUV-k már nem tartalmazzák a lézeres szenzorokat. A jövőben a kamerákkal oldják meg az önvezetést. Komolyan gondolták A különböző vezetéstámogató rendszerek rendszerint kamerákat, ultrahangos szenzorokat és radart használnak a tájékozódáshoz, de az egyik iskola szerint ebből soha nem lesz teljesen önvezető rendszer, ha az arzenálban nincs LiDAR szenzor is. Mások úgy gondolják, hogy utóbbi felesleges, nem csak a költségeket növeli meg, de adott esetben ronthat is a rendszer hatékonyságán, mivel az egymásnak ellentmondó információkat – mondjuk a kamera és a LiDAR mást lát – még mérlegelnie is kell a rendszernek. Xpeng G6 facelift. Forrás: CnEVPost Xpeng G9 facelift. Forrás: CnEVPost A második csoportba eddig leghangosabban a Tesla tartozott, ők csak a rendszer fejlesztéséhez, validálásához használnak LiDAR szenzort, de autóikban nincs ilyen lézeres letapogató. Idén nyáron azonban az Xpeng is beállt a sorba, amikor bejelentették, a jövőt már ők is egy csak a kamerákra támaszkodó rendszerben képzelik el. Xpeng G6 facelift. Forrás: CnEVPost Xpeng G9 facelift. Forrás: CnEVPost A vállalat zászlóshajója a P7+ is már LiDAR nélkül mutatkozott be most novemberben, és úgy néz ki, ez nem volt véletlen. A cég most megkérte a típusengedélyt a G6 és a G9 SUV-k frissített változataira és a dokumentáció sehol nem említi a lézeres érzékelőket, pedig ezek a korábbi változatokban benne voltak. 300 kilowattal töltő villanyautót is hozott az Xpeng Párizsba Így a CnEVPost híre szerint a cég mostantól már minden új vagy frissített modelljében a főleg a kamerákra támaszkodó AI Eagle Eye rendszerét használja, melynek sasszeme az Eagle Eye Vision az Nvidia Orin X chipjeinek küldi a jeleket feldolgozásra. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!