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
auto

Feldarabolják az egyik legnagyobb európai autóipari beszállítót

üzlet
2024. 12. 11 - Biró Balázs - 0
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

Az utóbbi években rájárt a rúd a Continental autóipari részlegére. A német vállalatóriás tűnik felelősnek a BMW egymilliárd eurós fékhibájáért, ők szállították le a dízelbotrány főszereplőjét, 12 millió motorvezérlő egységet – bár úgy néz ki, ennek költségeit sikerült egy korábbi leányvállalatukra hárítaniuk. A kemény verseny és a beszállítói árakat folyamatosan visszanyesegető autógyártók miatt pedig mostanában minden hozzájuk hasonló cég nehéz helyzetben van, a Continental is 7000 főt küld el, főleg a K+F területről, hogy évi 400 millió eurót spóroljon.

Kérdés, hogy most új esélyt kap, vagy csak simán megszabadul az anyavállalat a problémás leánytól.

Külön utakon

2025 végén kiválik, külön, önálló cégbe szerveződik a Continental Automotive.

A vállalat bejelentése szerint a következő háromnegyed évet a lépés előkészítésével töltik, 2026 januárjától pedig már önálló lesz az autóipari részleg – bár hivatalosan még kell a végső jóváhagyás a felügyelőbizottságtól, de 2025 áprilisában ezen a formalitáson is túl lesznek.

Az autóipari üzletág a Continental bevételének és személyi állományának felét teszi ki. 2023-ban 100 ezer fővel 20 milliárd eurós forgalmat bonyolított az egység, míg az autósok által jobban ismert gumigyártó részleg 12 milliárdot termelt. Jövedelmezőség szempontjából viszont már máshogy áll a történet, míg a gumikon 13,5 százalékot keres a cég, az autógyártók beszállítójaként 2023-ban 1,9 százalékot tettek csak zsebre.

Az Automotive kiválása után tervezik annak tőzsdei bevezetését is. Hivatalosan egyébként még így is két nagyobb egység, a Tires és a 6,8 milliárdos forgalmú Conti Tech marad az anyacég szárnyai alatt. A cég arról még nem beszélt, hogy ezek is teljesen szétválnának, de az Automobilwoche híre szerint a cégcsoport felügyelőbizottságának elnöke úgy nyilatkozott, hogy mindkét üzletág erős piaci pozíciókkal rendelkezik és elég érett már arra, hogy a jövőben nagyobb önállóságot kapjanak.

Egy magyar gyár hibája miatt kell 1,5 millió autót visszahívnia a BMW-nek

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.